Gå til innhold

Fotball-VM 2010 - hvem vinner/rykter/prat++

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Gidder ikke diskutere hvem som er "best", fordi dette varier en del etter form. F.eks litt trist å se Torres så langt i VM, når man tenker på åssen han presterte for Spania i EM for to år siden. Og påfølgende sesong ordnet han nesten Gullet for Liverpool. En spiller i den absolutte verdensklasse når han er i godform!

 

Messi er rå i Barcelona, men har nok litt vanskeligere kår for Argentina med tanke på å score mye mål, fordi han ser ut til å bli mere brukt som tilrettelegger. Synes han løser oppgavene sine veldig bra..

Og selvsagt er C. Ronaldo en fantastisk spiller, med en sinnsyk følsom skuddfot. Men heller ikke han glimrer veldig i hver kamp for Portugal. Når det er sagt, begge disse gjør ting på fotballbanen som få om noen gjør de etter..

 

Brasil har løftet seg, og jeg er mere usikker på om Nederland kommer seg forbi. Uansett bør kampen bli en høydare...

 

Åsså Tyskland-Argentina! Herrejeremini, fotball VM er gromt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tja, det stemmer som grandisjohn sier, er egentlig ikke mange enkeltspillere som virkelig har vist klasse i dette vm..

 

verken ronaldo, messi eller noe egentlig.. men syns honda VM's beste mål, dvs dro leikende lett av seg to spillere på 2 kvadratmeter og dunka ballen til en annen japaner som trillet den i mål.. det mest imponerende jeg har sett hittil i VM.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabiano sitt mål i dag var også meget flitt sånn spillemessig. Utrolig flott pasning fra Kaká som hjelper han godt på vei forbi keeper. Ellers så er jeg enig i at det er mange spillere som ikke har hatt toppnivå under VM, kanskje med Wayne Rooney som den aller største. Hvem hadde trodd at han skulle reise hjem uten mål?

 

Synes ikke at Torres har vært for dårlig. Han har ikke satt sjangsene sine, men har samarbeidet godt med David Villa og har vært delaktig i skåringene. I morgen tror jeg at Spania vinner, rett og slett fordi de har flere gode og profilerte spillere enn Portugal. Avhenger litt av om C. Ronaldo legger opp til pasningsspill eller er egoistisk og går på skudd hver gang han går over midtstreken. Legger han opp til et pasningsspill blir det fort tett.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men så langt har Torres bare glimtvis vist samme nivå som han var på for ett til to år siden. Har misset litt for mange sjanser på grunn av dårlig touch til han å være. Men det kommer seg for hver kamp. Og en scoring eller to så... Og selvsagt David Villa. En uhyre viktig spiller for Spania, og effektiv..

 

Wayne Rooney bør helt riktig også nevnes. En gedigen skuffelse for England så klart, særlig etter hans beste sesong noensinne. Mange, inkl. meg selv trodde at Man U ville være nesten sjanseløse på gullet etter at C. Ronaldo forsvant. Men hva skjer, jo gutten blir totalt ustoppelig, og holder Man U. inne i gullkampen til siste slutt. Nok et eksempel på å diskutere hvem som er best ikke gir noe bestemt svar..

 

"Problemet" til C. Ronaldo er at han vil så mye mer enn LAGET Portugal er i stand til. Slik blir han litt for egoistisk, og tror han skal klare å ta Portugal til gull nærmest aleine.. Men tenk dere at C. Ronaldo hadde spilt for Spania. Da kunne han fort ha blitt VM kongen...

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tragisk at Portugal tapte kampen, da trur jeg ikke jeg gidder å se noe særlig mer på vm, hvertfall ikke spesielt interessert.

 

De andre lagene er så kjedelige å se på.. Portugal er eneste sambaspillende nasjonen, dvs Ronaldo som er eneste sambaspillende spilleren som tør å gjøre noe..

 

Forbanna mye ufortjente seiere i dette VM.. Syns uavgjort hadde vært fint resultat etter 90min i denne kampen, Portugal hadde flere store sjanser i første omgang, men så var Spania bedre i andre.. men fotballen er dessverre sjelden rettferdig. Utrolig jevne lag i dag med like mange store sjanser.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye samba over Portugal i dag Anders? De åpna latterlig feigt...

 

ja, de var feige, men hadde 3 STORE sjanser i første omgang, hvor det er umulig å bomme omtrent..

 

samme gjelder Spania i andre da.. syns det hadde vært rettferdig med uavgjort etter 90min, MEN samtidig fortjente Spania sieren fordi de satsa litt mer, Portugal var feeeeige ja.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Portugal antageligvis får mesterskapets største seier mot N. Korea, så skuffa de enormt i dag. Det virka rett og slett som om de fortsatt trodde at det var gruppespill, og skjønte ikke at det ikke går an å legge seg bakpå i et finalesluttspill. Den eneste som var frisk for Portugal var #23, backen. Han hadde flere gode offensive bidrag, og en som sikkert blir fulgt av flere storklubber. Ronaldo skuffer enormt, noe som ikke gjør noe for min del, siden måten Portugal spiller på er så pinglete.

 

Spania derimot går velfortjent videre, og kommer mest antagelig til en semifinale der de møter et godt lag. Det er en kamp som bør sees, for tror ikke at Brasil eller Nederland går i samme fella som Portugal.

 

Er ikke så mye å si om Japan - Paraguay, annet enn at Japan hadde uflaks som satte en straffe i tverlliggeren. Nå er det ikke kamper før til fredag, Uruguay - Ghana da.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det drar seg til.. Sør-Amerikansk dominans, og nå "frykter" jeg at det kan bli en hel-sør amerikansk finale mellom Brasil og Argentina. Men håper på et europeisk lag i finalen, Nederland eller Spania, sånn at vi får ett lag fra hvert av de beste fotball-kontinentene. Blir mer interessant da.. Men slik maskin-Brasil hever seg tror jeg ingen hindrer de i fra å ta sitt sjette(!) VM gull.. Har alltid veldig godt likt Brasil, men denne gangen krysser jeg fingrene for Nederland..

 

Var tidlig ute med å si at et afrikansk lag ville nå langt. Tippet riktignok feil land, men slikt blir jo ganske tilfeldig. Åkkesom, tror faktisk Ghana tar seg til semien etter ekstraomganger mot Uruguay.

 

Paraguay er grei skuring for Spania, og den minst åpne kvartfinalen.

Tyskland-Argentina, der kan alt skje. Tyskland får nok noen veldig gode kontringsmuligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget en liten skisse i Paint angående målet til Villa. Om det var offside eller ei osv osv.

 

Rød linje indikerer linja på 16. Gul hvor gresset er klippet. Grønn sånn ca midt imellom disse to linjene. Kameraet er jo ikke rett på, så vanskelig å avgjøre, derfor disse linjene. Hendelsen skjer sånn ca. midt imellom rød og gul linje. Enjoy

 

960x.jpg

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må jeg heie på Ghana, Tyskland, Nederland og Uruguay..:P

 

favoritten røyk ut i går så..

 

Grandisjohn har god filosofi som jeg sjelden er uenig i:)

 

Det er vel en sammenheng mellom eiere av skikkelige biler og fornuft, hehe.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tragisk at Portugal tapte kampen, da trur jeg ikke jeg gidder å se noe særlig mer på vm, hvertfall ikke spesielt interessert.

 

De andre lagene er så kjedelige å se på.. Portugal er eneste sambaspillende nasjonen, dvs Ronaldo som er eneste sambaspillende spilleren som tør å gjøre noe..

 

Forbanna mye ufortjente seiere i dette VM.. Syns uavgjort hadde vært fint resultat etter 90min i denne kampen, Portugal hadde flere store sjanser i første omgang, men så var Spania bedre i andre.. men fotballen er dessverre sjelden rettferdig. Utrolig jevne lag i dag med like mange store sjanser.

 

For en gangs skyld er jeg enig med du. Portugal ute av VM = ikke noe mer VM!

 

 

Selv om Portugal antageligvis får mesterskapets største seier mot N. Korea, så skuffa de enormt i dag. Det virka rett og slett som om de fortsatt trodde at det var gruppespill, og skjønte ikke at det ikke går an å legge seg bakpå i et finalesluttspill. Den eneste som var frisk for Portugal var #23, backen. Han hadde flere gode offensive bidrag, og en som sikkert blir fulgt av flere storklubber. Ronaldo skuffer enormt, noe som ikke gjør noe for min del, siden måten Portugal spiller på er så pinglete.

 

Coentrao (#23) har vært helt syk under hele VM for Portugal. Synes det var helt utrolig at Almeida ble byttet ut igår.. han hadde mye farlig. Med en gang Danny kom innpå så ble Portugal defensive.. just fordi han ikke er like kraftfull som Almeida. Nei, nå er dette VM'et over! Håper virkelig Nederland vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fantastisk at møkkalaget Brasil er ute:) det redda VM.. makan til sutrete drittunger når de nærmer seg tapet, blei flau over oppførselen deres når de lå under 2 - 1

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe spennedes under Uruguay - Ghana og. To redninger på streken etter 120 min og ene med hånda og dermed direkte rødt kort! Synes uansett at "feil" lag vant, rett og slett fordi det er litt umoralsk og bruke hånda i slike situasjoner. Dessuten hadde det vært morro at et lag fra Afrika kom seg til semien. Det at Nederland tok seg videre er helt greit, uten at jeg så den kampen.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår