Gå til innhold

Fotball-VM 2010 - hvem vinner/rykter/prat++

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

tja, mener du det etter kampen i går? hvor han ble så utklasset av forsvarerne at han var totalt fraværende i hele kampen, sett bort i fra en gang da han skøyt i stanga pga fulle eller totalt fraværende forsvarere?

 

problemet er at det er mye elendige forsvarere, det er da han får det bra til, da må forsvarerne gå rett i før han rekker å utfordre dem en mot en.

Syns det er helt sykt at forsvarne ikke går mer rett i spillerne enn de gjør, hellas er dog flinke på det, da så dere hvor totalt parkert han ble..ofte så ser de fleste forsvarere på ballen bare når en angriper tar noen finter, istedenfor å være så tett oppi spilleren at han ikke rekker å få til det han ønsker. i ALLE tilfellene ble han parkert i går, utenom det stangskuddet og de gangene han skøt ballen FØR han kom tett på spillerne.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk ikke sett siste kampen pga jobben. Men av hva jeg fikk med meg satte Hellas frimerke(?) på han og spilte med 10 forsvarere og 1 keeper. Tror ikke Ronaldo hadde klart å tråkle seg gjennom så mange forsvarere med frimerke(?) på seg heller. Ikke er han noe Primadonna som Ronaldo er heller. Ronaldo møter da de samme forsvarerne han som Messi til hverdags..?

 

Så har du dette med obstruksjon. Om forsvarerne går på mann og ikke ball så blir det frispark. Tror de heller skal slutte å se så mye på mann og heller holde fokus på ballen. Med det mener jeg at det er ikke ballen som finter ut forsvarerne, det er kroppsbevegelsene til Messi/Ronaldo. Skal sies at det er helt normalt å følge bevegelsene framfor ball, ihvertfall av de som kan spille fotball. Vanskeligere å lure en som ikke har peil på fotball med kroppsbevegelser, enn en som kan spille. Nettopp fordi vedkommende ser hele tiden på ballen, og ikke bevegelsene.

 

I den youtube linken din ser du også Ronaldo spinner med bena rundt ballen uten å være borti den. Forsvarspillerne står og måper av den raske Riverdance'n og glemmer ballen. Her er jeg enig med deg om at de skal være mere direkte (forsvarspillerne). Fokus på ballen framfor de raske føttene og man avverger nok et forsøk.

 

Men uansett, alle har ulike syn på alt. Synes selv kanskje Ronaldo er en bedre dribler enn Messi, men den evnen til å trekke innover i banen utenfor 16 (med lim på støvlene) og lage farlige situasjoner er Messi overlegen på. Skal også nevnes at han må ha hjelp av spissene for å trekke unna forsvarere og skape rom. Spissene på Argentina er ikke like flinke til dette som spissene i Barcelona. Ihvertfall av hva jeg synes.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var et godt innlegg, enig i en del av det du sier der;)

 

Messi ble parkert gang på gang på gang av kyriakous og papadoupoulus. Han fikk ikke utretta NOE som helst, det sier jeg med 100% ærlighet og objektivitet, han hadde dog et stangskudd som var forsvarsfeil da en greker sto med ryggen til og hadde en argentinger som han skulle ta igjen inne i 16m. Men når det er sagt så er jo ikke EN kamp nok til å vurdere en spiller, men har sett en del kamper hvor jeg ikke er heeelt overbevisst, men som selvsagt har vært i toppklasse.

 

Når det er sagt så er jeg uenig i forsvarsstrategien til de fleste forsvarsspillerne jeg har sett uansett nivå, har selv spillt forsvar i en god del år på et helt OK nivå uten at jeg gadd å satse, trur vi kan telle på en hånd på 7 år, de gangene noen klarte å passere meg i en "en mot en", rett og slett fordi jeg var på "han", altså tett oppe i ballfører og på ballen før han i det hele tatt får finta eller gjort noe.. har aldri lagd straffe eller stygge situasjoner heller, så JO, der tør jeg påstå at jeg har rett når det gjelder hva som må til. Man må være konsentrert, gjøre seg til en så stor hindring som mulig(for å få det mentale overtaket), og som du sier: fokusere på ballen, noe som også er viktig er å ha noenlunde kontroll på hva som skjer rundt deg også, hvis du da også satser på å spille for en så stor klubb du kan satse på, være med i viktige turninger osv, så vil du lykkes som forsvarsspiller. Grunnen til dette er at forsvarsspiller er en vanskelig posisjon som er lite populær blant speidere, da de er ute etter avslutninger som imponerer. Selv om jeg vil påstå at forsvarsspiller er den vanskeligste posisjonen fordi man får raskt løpende spillere mot deg som må ut og møte, også får man målsjanser sjelden. Noe som er lite oppsiktsvekkende.

 

ja, freestyler nr 1 i verden er ronaldo, så er han den mest sinnsyke på frispark i verden(glemmer aldri når erik soler forklarte hva han hadde sett av ronaldo når han var på kamp, på oppvarmingen sto han litt nærmere mål enn midtbanen med flere fotballer lina opp ved siden av hverandre, så sparka han samtlige i krysset fra 35m), det lover jeg deg at ikke messi eller noe som helst andre klarer med sånn presisjon), så kommer vi til hva messi er god på, PASSNINGSSPILL, totalt overlegen på det, samt helt rå på posisjonering rundt i 16m og der hvor ting skjer. En bedre goalgetter enn ronaldo uten tvil.

 

Når det er sagt så er det ingen lag lengre som spiller såkalt sambafotball, Portugal og faktisk KUN Ronaldo er den spilleren som tør å utfordre en mot en, litt oftere enn en gang i løpet av en kamp, når det er sagt så er jeg redd at han også begynner å bli mer kollektiv enn den ego og råe fotballkunstneren han virkelig er.

 

Fotballen vil bli mye mer "mekanisk" og kjedelig enn hva den var for 5 år siden, dessverre.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slovakia spelær heeeeeftig fotball! største overraskelsen vil jeg si, de utklasser totalt Italia! Også så bra fotball Slovakia spiller

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Plutselig prøvde Slovakia ordentlig. Hadde ikke ventet det etter å ha sett de feige ut mot Paraguay. Og når det så ut til at Italia ikke tok de helt seriøst før tyve minutter før slutt, fikk Italia for en gang skyld smake egen medisin. Ble i hvertfall en skikkelig bra og spennende avslutning på kampen!

 

Kult at Slovakia gikk videre, selv om en åtterfinale mellom Italia og Nederland hadde blitt mer interessant. Men nå blir det altså Nederland-Slovakia. Og nå tenker jeg Nederlenderne setter opp tempoet og viser hva som bor i dette fantastiske laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var morsomt at Japan kom seg videre jeg, de spiller fin fotball med mye finting og morsomme hendelser. Nederland var også suverene i dag, og siden de har vunnet alle gruppespillskampene er de i en fin flyt og blir farlige framover. Også fint at Italia ryker ut, de er oppskytte til tusen!

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var morsomt at Japan kom seg videre jeg, de spiller fin fotball med mye finting og morsomme hendelser. Nederland var også suverene i dag, og siden de har vunnet alle gruppespillskampene er de i en fin flyt og blir farlige framover. Også fint at Italia ryker ut, de er oppskytte til tusen!

 

Jeg støtter selvsagt et land som har laga noe så tøft som laurel c31 2.8d eller 70-modell skyline gt-r...:)

 

artig at dem slo ut Harry pothead og hans mannskap.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaater partiske dommere! han skulle jo hatt juling..

 

det skjer GANG PÅ GANG dette med partiske dommere.. ikkeminst linjemenn som aldri klarte å bli dommere. Tipper det hadde blitt scoring på den sjansen de bare fikk gult kort på.. de var 3 mot 2 brasilianere.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å høre på NRK P3 og FK fotball snakke om Cristiano Ronaldo :D

 

Kan vel ikke si at han imponerte denne kampen? Å konstant gå på skudd enn å legge inn eller spille pasning er vel det man kaller egoistisk..

 

like ræva som messi har spillt;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg så på Argentina så var Messi hele drivkraften i angrepet til laget. Så om Ronaldo har samme effekten i Portugal skjønner jeg at de spilte 0-0 i dag :D

 

Fikk ikke sett på kampen, hørte bare på P3, men de var ikke imponerte der. Liker uansett ikke den egoismen til Ronaldo, det frisparket jeg så på TV'en var omtrent så jeg kunne slått det bedre..

 

Uansett så er det nå selve moroa begynner, vinn eller forsvinn fra og med i mårra!

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår