Gå til innhold

Kjøpe Audi A4 2002-2004?

Ranger emnet


Kriber

Anbefalte innlegg

Tar det fra broom.no jeg, elskbar side:

 

Sjekk at motoren ikke suger falsk luft (fusker og går ujevnt), dette er en ganske vanlig feil på biler med bensinmotor. På vinterstid kan det fryse i oljeutluftingsslangen. Dette kan føre til overtrykk i motoren og plutselig oljetap. En annen gjenganger – som er ganske ubetydelig – er parklysfeil på biler med xenonlamper. Og som alltid på Audi: Sjekk forstilling og bremser.

 

Styr unna:

Biler med 2,5 TDI (diesel) V6-motoren – denne motoren er det mye trøbbel med.

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en A4 TDIQ 03 mod selv. Eneste som jeg har måtte skiftet er en bakre nedre bære arm venstre siden, samt at jeg må skifte den fram nede på samme side nå snart. Bilen har nå rullet 112000km og jeg har kjørt ca 20000km med den siden jeg kjøpte den i fjor.

 

Men hadde en slik A4 til i familien før, og den regelrett spiste parklyspærer. Gikk ca 14 dager fra man byttet til pæren røk igjen. Fant aldri ut hvorfor. Den hadde rullet 217000km og ingen av armene i forstillingen var slitt. Denne bilen ble brukt 95% til langkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål, litt off-topic. Ser mange har xenon(?) i grøftelysa, er det mye jobb å bytte ut originale med dette - for det leveres vel ikke originalt? :)

 

Ikke mye jobb å bytte ut. Enesten man må gjøre er å koble til balasten som følger med i xenon kitet. Men, som du sikkert vet, så er det ikke lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tidligere svar forresten, Orihime. :)

 

 

Ikke mye jobb å bytte ut. Enesten man må gjøre er å koble til balasten som følger med i xenon kitet. Men, som du sikkert vet, så er det ikke lovlig.

 

Vet det ikke er lovlig, men ser bedre ut mener nå jeg, og spurte politiet (når jeg hadde drukket så klart... :angelsmili: ) om de stoppet folk hvis de så det, og var ikke noe de tenkte på, advarte meg heller for kontrollene til Statens Vegvesen - og er vel ikke verre enn å bytte tilbake for evt. visning hvis det skulle være sånn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tidligere svar forresten, Orihime. :)

 

 

 

 

Vet det ikke er lovlig, men ser bedre ut mener nå jeg, og spurte politiet (når jeg hadde drukket så klart... :angelsmili: ) om de stoppet folk hvis de så det, og var ikke noe de tenkte på, advarte meg heller for kontrollene til Statens Vegvesen - og er vel ikke verre enn å bytte tilbake for evt. visning hvis det skulle være sånn? :)

 

Bare hyggelig :)

 

Neida, er ikke noe veldig pes å bytte over. Men hvis du vil ha en løsning som ser bra ut og samtidig bare går ut på å bytte ut selve pæren så kan du kjøpe Höen xenon match pærer. De er heller ikke lov, men da trenger du ikke det styret med å koble på balast. Bare bytte selve pæren. Så er du uheldig å bli stoppet av Statens Vegvesen i kontroll så bare har du med deg et sett med vanlig halogen pærer å bytter ;)

 

Jeg har xenon match pærer selv, og er fornøyd med dem. De gir så klart ikke så godt lys som xenon, men det var aldri poenget heller. Ville ha pærer så matchet de originale xenon lysa, og det gjør dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt, ikke dumt. :)

 

Hvilken styrke er det som egentlig er lovlig i ekte xenon da? 6000k? Og hvis jeg heller tar slike pærer du snakker om, kan du selv velge "look-a-like styrken" da? :)

 

Hva som er lov er jeg ikke helt sikkert på, men 4300k er standard.

Nei, kan ikke velge styrke på xenon match pærene. De har samme blå farge som 4300k xenon gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår