Gå til innhold

fikk p-bot fra en annet bil

Ranger emnet


Møllergutt

Anbefalte innlegg

da jeg sto parkert foran butikken. så på skiltet sto det 5min før man kan kjøpe bilett, det tok meg 3min og da så jeg parkerings vakten la en bot på bilen min og da jeg løp etter han for å ta han så løp han med en gang og kjørte av gårdet

 

så kjekker jeg boten sto det 21.06-21.11, kjekket klokka akuratt da han kjørte så sto det 21.09 haha,,men det sto en helt annet skilt nr og helt annet bilmerke. ringte opp og sa ifra til sentralen og de sa at det kan være noen som tuller med meg og lakt den der,, men jeg sa jo at jeg så han legge boten på ruta mi, men de kjekket skilt nr mitt og jeg har fått bot fra den dagen å men parkerings vakten hadde lakt botene på feil front rute,, men jeg fikk ikke noe kid nr eller konto nr som jeg kan betale boten for..og det går ikke ann å klage på aker p-drift sin hjemme sidet, har jeg rett på å klage over dette sitvasjonen?

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du seriøst var vekk fra bilen i 3 minutter, så tror jeg ikke de har lov å gi deg bot, du skal rekke å få kjøpt bilett med god margin.

 

Men du har fått ei bot som ikke hører til verken deg eller bilen din, den skal du da ikke betale.

 

Mitt personlige tips, gi faen, behold bota, og vent å se hva som skjer, skjer det noe, så opplyser du om at du ikke har fått noen bot, men det lå en bot på bilen din som ikke tilhørte deg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første var du borte i bare 3 minutter, og de skal vente i allefall 5-10 minutt før de bøtelegger deg. For det andre så fikk du feil bot, altså du har ikke fått noen bot teknisk sett. Så du har rett til å klage om du får gebyr i posten.

 

hva faen skal du betale den for?..

 

er det jeg som er på tur her eller er du så dum at du faktisk VIL betale en annens bot? såfall har jeg en du kan få av meg på 700spenn!

 

om du hadde lest så hadde P-vakta blandet bøtene til 2 biler.

Toyota Carina E, 1.6L XLI S, 1995

Mercedes-Benz 230 E, 2.3L, 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg klagde på P bot jeg fikk da jeg var borte i 4 minutter for å veksle en 500 lapp fikk jeg bare beskjed om:

Det gis ikke tid til å veksle. Og skulle dette klages videre måtte jeg opp til klagenemda mener jeg. Dette var av europark. I og med dette var i arbeidstid så lot jeg skjefen ta seg av bota, og viden meg bekjent er ikke den blitt betalt.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva faen skal du betale den for?..

 

er det jeg som er på tur her eller er du så dum at du faktisk VIL betale en annens bot? såfall har jeg en du kan få av meg på 700spenn!

 

jeg har en på 2900kr som han også kan få hvis han vil!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit, siden de ikke har ditt skiltnr har de ikke din adresse. Det du kan gjøre for å være snill er å slå opp nummeret og si fra til den som faktisk fikk bot.

Den andre fyren har Møllergutt`s sin bot...så hvis begge to ikke betaler så vil dette mest trolig bli en inkasso ærende for begge to.

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en på 2900kr som han også kan få hvis han vil!

 

hjelper ikke folk som kjører skrOpel =)

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vel dette litt utenom topic, men da trenger vel ikke du gå inn her å spørre om tips heller.

 

Samme f hva slags bil folk kjører!!

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge norsk lov er alt under 10min bare av og pålessing, over 10min er parkering.

 

Finn den loven. Enhver stans er å regne som parkering står det faktisk, untatt trafikal stans. Nå gjelder dette et privat område og der gjelder uansett ikke parkeringsforskriftene. Der gjelder det som står på skiltet.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har bare ikkje betalt. og 2 av 3 parkerings bøter har det ikkje kommet puring på eller noe. og den det kom puring på så ringte eg inn or lurte på hva dei holdt på med for eg hadde ikkje sett noe og da trenkte eg ikkje betale purre gebyr

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår