Gå til innhold

Saab 99gl

Ranger emnet


Decepe

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Rotorex

Hvordan går det med Saab 99 prosjektet?

Har nettopp arvet farfars 85 mod. En bil som er håndvasket og polert hver søndag, gått 140 000km og alle påfyllinger av spylervæske er skjedd på Saab verksted.

 

Er interessert i tips om hva jeg kan gjøre for å få litt mer guffe i denne.

 

Er du fingernem og vil satse litt så kan du prøve å sette inn en turbomotor.. ikke lett hvis du går for en 900 turbo delebil.... men gir greit med gamp..

 

ellers kan man satse på gassere....

 

 

------

 

 

Har skrudd litt på bilen etter en lang periode i garasjen... Fått fiksa tenningslåsproblemene, men skapte et nytt da jeg fjerna reverssperra. skal nok få klemt inn en metallbit som fikser dette også senere.. Fant ut hva som var problem. En pakning i bensinpumpa hadde dratt til helvete, så det spruta bensin ut når jeg starta den i dag... skummelt som faen. ny pumpe er kjøpt inn og skal monteres før jeg drar til heistadmoen. Bytta også forgasserolje, slik at den nå har mer motstand. Blir artig å se om jeg drar til heistadmoen i bilen eller et lusent tog :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
tror gutten har sommerferie enda jeg as..har ikke sett han på OMK på dritlenge heller...

 

Hehe.. sommerferie da eller :P

Faen så kjipt, han hadde så morsom måte å skrive og forklare ting på. Og prosjektet i seg selv var jo meget interessant. Gamle Saab'er er absolutt verdt å satse på mener jeg :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som flytende sier her...

 

Blir lite tid til bil når man er i garden... Det blir desto mer tid til å gjøre artige ting som å redde landet osv. :D

 

Vurderer faktisk å selge saaben... skal se om jeg får summa sammen en annonse på autodb.no interesserte bes ta kontakt :D

Den blir nok ikke dyr pga noen småting... (fikses dog lett hvis man har en bukk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår