Gå til innhold

Saab 99gl

Ranger emnet


Decepe

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dags for en oppdatering!

 

Først på dagsorden er en måke jeg skal jakte ned og torturere til den dør! :mad:

 

faenihelvete.jpg

 

Måtte også gjøre kål på eksosrøret da det gikk under kategorien "stygt som faen." (Pluss at jeg tok av bakfangeren, og da stakk røret så sinnsvakt langt ut) ;)

 

enden.jpg

 

Tror faktisk jeg skal mekke et midlertidig enderør laget av en utdatert kaffeavtalekaffekopp :cool:

 

Sånn ser stussen ut nå.. Som Jan Erik i autofil ville sagt: "flotte former og fantastisk fint enderør" :D

 

hekk.jpg

Svaksynte kan trykke på bildet for en større versjon

 

Har også skjult kablene fra en turteller jeg monterte

hvorerallekablene.jpg

 

Jeg velger å avslutte med et artistisk bilde av en fyr fra motorsenteret som lekte med vinkelsliper :)

 

art.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt mekking på saab må man jo gjøre (ikke at det er nødvendig)

 

Fant ut at jeg hadde noen liter med frostvæske liggende i bagasjerommet.. Siden jeg skulle tette listene ved baklyktene så slo jeg til!

 

lyktl0s.jpg

Baklykt fjernet...

 

doh.jpg

Ca. 3-5cm med vann og frostvæske i bunnen der... Heldigvis er det bånnplugg som gjorde jobben lett

 

fuktig.jpg

Næmmen hva er det som har samlet seg der? :mad:

 

fuktig2.jpg

Nærbildet av guffe

 

klartilkamp.jpg

Problem løst! :cool:

Viktig at ting er festet godt i bilen. Med min kjørestil så flyter alt rundt og da er det greit å unngå skade på bil og personer ved å investere i tau el.

 

luftmod.jpg

Borre hull i luftfilterboksen er et must!

9.5mm hull satt i et "E"-mønster for mer power! Hullene er plassert på motsatt side av motoren, slik at det kommer minimalt med varm luft inn. Varmluft fra eksosen ble også fjernet da jeg har mer behov for hk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å testet turtallssperra på gobilen og fant ut at den eksploderer ved ca. 6500 :D Blir litt dyrt å bytte eksosanlegg/turtallsperre på bilen min hver gang jeg skal ut å råne!

 

eksos01.jpg

Senka 5cm for å øke performance og minke drag.

 

eksos02.jpg

Liten vipp på røret for å få ekstra kraft

 

eksos03.jpg

Perfekt vinkel for best kurvehåndtering

 

Tror jeg må dra på torshov og kjøpe potte med 4" stuss :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår