Gå til innhold

Problem med dumpventil

Ranger emnet


244volvo

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med min 940 med FK motor.

Jeg har satt på en ikke-resirk. dumpventil og dumplokk (som sitter på turbo der den originale satt. Dumpen sitter mellom intercooler og innsug.

 

Når jeg gir litt gass og så tar inn clutchen så stopper motoren nesten alltid, med min erfaring så skyldes dette som regel vakumfeil, men jeg har gått over hele motoren flere ganger med startgass uten hell.

 

Noen som har vært borti noe slikt tidligere?

 

Mvh. Marius

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Lmm som kødder. Lmm registrer feil mengde luft og hjernen peiser på med bensin når du dumper ut i friluft, som gjør at motoren stopper. Den originale dumpen resirkulerer lufta tilbake til Lmm...

 

Løsningen er å flytte Lmm over på trykksiden. Lmm må være etter dumpen. Altså intercooler-dump-Lmm-innsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

I går så tok jeg ut skimsene som stod i dumpen sammen med fjæra, og da lagde den lyd, men det ble værre med motoren, da stoppet den oftere. Lambda lampa dukket også opp i displayet. Men så satt jeg inn skimsene igjen, og da lagde den fortsatt lyd.

 

Men kan prøve å flytte Lmm´en da. Høres jo riktig ut det :)

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal gjøre det på riktig måte. Må bare finne ut hvordan jeg skal sette dumpen og lmm´en. Muligens sette lmm der dumpen står nå, og dumpen RETT etter ic´en.

 

Så dette kommer til å gjør at bilen går greit altså?

Håper på det i værtfalll

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår