Gå til innhold

Hjelp til valg av stasjonsvogn??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Håper jeg poster denne på rett plass nå....Hei forresten,er ny her på forumet jeg :)

 

Jeg skal bytte ut den utslitte omegaen min i en litt nyere bil,som starter når det passer meg,å ikke når det passer bilen :P

 

Meeeeeen,det er jo et hav av biler å velge mellom,aner ikke hvor jeg skal begynne!

Drømmebilen er jo en ford mustang 68-modell,men den er lite praktisk når jeg har 2 små døtre.Volvo xc90 er knalltøff!!(men like dyr som den er tøff desverre...)

 

Det jeg trenger er en bil som er 2001-modell eller nyere.Stasjonsvogn offcourse,helst litt romslig.driftsikker.ikke for liten pingle motor.prisklasse mellom 50000-100000.klima anlegg er et must.kjørecomputer er ingen uting akkurat ;)

 

Noen som har noen tips til meg?

 

Har tittet litt på rover 75(ikke land rover,det liker jeg ikke-hørt mye trøbbel me de) og så alfa romeo 156.

-Passat 04-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover 75 er ikke dumt det. Bilen er stort sett utviklet av BMW, som ikke akkurat er kjent for å være noe dumt bilmerke. Dessuten så ligger de forholdsvis lavt i pris fordi det er et merke som ikke eksisterer lenger. En bil som er i nogenlunde samme situasjon er Saab 9-5, som var en så god bil når den kom at de produserte den helt til i fjor med store og små oppdateringer underveis. Kvaliteten er det ikke noe særlig å si på der heller, kjenner folk som har kjørt nesten 400.000 med en vanlig 2.0t.

 

Ellers så har du jo alltid Mazda 6, men tviler på at den gir like mye for penga som de over.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Focus er ikke et dumt valg her. Du får kjempestort bagasjerom i forhold til størrelsen på bilen, og den fikk mye skryt for kjøreegenskaper når den var ny. Focus står på min vurderingsliste for neste bil ihvertfall, sammen med Mondeo. Men focus er definitivt den bilen jeg ville gått for i din prisklasse, og nyere enn 2001 :)

 

Søk på bruktbilomtaler, ikke mye negativt å finne...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter en bil selv i noe al'a samme prisklasse, muligens i det nedre prissjiktet. Men har selv bestemt meg for å gå for Ford Mondeo 2002-2003mod. Virker som et allright kjøp og du får mye utstyr for pengene. Slenger på en link på en som ikke er så altfor vond å eie.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22359444

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover 75 er ikke dumt det. Bilen er stort sett utviklet av BMW, som ikke akkurat er kjent for å være noe dumt bilmerke. Dessuten så ligger de forholdsvis lavt i pris fordi det er et merke som ikke eksisterer lenger. En bil som er i nogenlunde samme situasjon er Saab 9-5, som var en så god bil når den kom at de produserte den helt til i fjor med store og små oppdateringer underveis. Kvaliteten er det ikke noe særlig å si på der heller, kjenner folk som har kjørt nesten 400.000 med en vanlig 2.0t.

 

Ellers så har du jo alltid Mazda 6, men tviler på at den gir like mye for penga som de over.

 

Styr for guds skyld unna Saab 9-5 med mindre du liker å bruke penger på å reparere bil. 9-5'en sliter med mye rart og det koster å reparere den. Jeg har selv hatt en 2001 9-5 2.0T et år og til tross for at den ikke hadde rullet mer enn 120 000 km da jeg kjøpte den ble det en svært kostbar affære. Det er også greit å få med at mange av bilene sliter med smøreproblemer som i verste fall kan resultere i motorhavari. Styr unna biler som ikke har vært fulgt opp skikkelig med serice/oljeskift.

 

Så over til det positive! 9-5'en er en kjempefin bil å kjøre og med en chip at du en ganske sprek bil selv med en 2.0T. Mange av de har godt med utstyr også. Hadde det ikke vært for de mange problemene jeg hadde med min hadde jeg gjerne valgt en 2006 eller nyere 9-5 fremfor bilen jeg kjører nå.

 

Ser at trådstarter vurderer Alfa Romeo 156. Jeg har hatt både 156 fra både før og etter facelift og har vært veldig fornøyd med de. Desverre er det ikke allverdens plass i de, men det er en morsom bil som stikker seg litt ut i mengden. Se opp for rust (selv om bilen ser fin ut bør du sjekke den grundig under) og sjekk forstilling. Ser du på en med bensinmotor så pass på at regreim er byttet når den skal.

Endret av Dinglevims

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker for tips :D

 

Jeg tror jeg dropper romeo'en da mtp rust og at den er litt trang.

Ford mondeo virker rimelige når jeg ser på finn.no.Har en kollega som kjører det,han digger bilen,men jeg synes han stadig fikser et eller annet på den...........

 

ser litt på honda stream nå,noen som har kjennskap til den?hadde aldri hørt om den før.når er det i stasjonsvogn da,men den så kjekk ut :D

-Passat 04-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår