Gå til innhold

Koberg: Calibra, Fra FWD til RWD.

Ranger emnet


Koberg

Anbefalte innlegg

Hei, har et framtidig prosjekt om dette lar seg gjøre.

har funnet Opel Calibra intresang, og tenker å kjøpe en om det lar seg gjøre å bygge den om fra FWD til RWD, Holder på å utdanne meg til bilmekaniker, så jeg lurer på:

Er en slik jobb noe en bilmekaniker kan, etter utdanning?

hva kommer prisen på en slik jobb om man gjør det selv,

eller om man skulle få noen andre til å gjøre det for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor legge lista så høyt å kalle tråden til "fra fwd til rwd" når det tilsynelatende ligger så hinsides langt frem i tid?

 

ang utdanning,

så er det nok oppretter du bør gå hvis du ønsker å bli god på slikt

 

For jeg var så spent å nysjerrig at jeg holdte på å dette av stolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville no heller kjøpt en Calibra med trekk på alle 4 først. Der har du allerede aksling tunellen. Og på en del AWD biler er det mulig å bytte om til RWD ved å modifisere kassen litt :)

 

det går nok ikke å modifisere kassa så den bare leverer bak på disse bilene.

eller det går,

men varer for kort til at det er noe vits.

 

her kan du se litt hva du har i vente; http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?t=25333

Endret av classic

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha dette lovlig, må du ha dokumentasjon fra Opel, at karossen tåler konstant bakhjulsdrift. Og etter hva jeg vet, er det ikke typegodkjent Calibra med RWD. så du sliter litt der. Så kommer ALLE andre fellene, og kravene fra BT. Alt er mulig, men det umulige koster MYE!!!

MEN, jeg har erfart at BT er bedre enn sitt rykte ;)så snakk med dem, og hør hva de setter som krav.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte meg en tur på BT har bare ikke kommet meg så langt. men for de papirene du snakket om, kan jeg dra til nærmeste opel forhandler og be om og få det skriftelig at bilen tåler dette ?

 

Lykke til :-D

 

Skal du gjøre dette holdbart krever det mye jobb for å få det til, hvis holdbarhet ikke er noer tema kommer du langt med fjerning av aksler foran og litt svising av kassa.

 

Var det ikke noen som leverte RWD-konversoner til disse?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :-D

 

Skal du gjøre dette holdbart krever det mye jobb for å få det til, hvis holdbarhet ikke er noer tema kommer du langt med fjerning av aksler foran og litt svising av kassa.

 

Var det ikke noen som leverte RWD-konversoner til disse?

 

 

Høres kjempe fristende ut og ta det lettvindt hehe.

men jeg skal nokk sette av litt tid og penger, så det holder så lenge jeg har bilen vertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en 4x4 å bygge om til RWD ved hjelp av modifisering av kassen er rimelig umulig.

 

Orginalt kommer disse bilene med 70-30 fordeling, da 70 er fremme.

 

hehe.. da kan du få¨mye rare svar fra statens vegvesen.

Jeg søkte om å sette sierra drivlinje på en 4x4 mondeo.

De ville ikke godkjenne dette, da de var redd bilen skulle klappe sammen som et trekkspill...

(merkelig svar, men nesten ordrett fra vegvesnet)

 

 

Men klarer du å få papirer fra Opel om at dette går bra, er det jo bare tut og kjør...men jeg sier lykke til.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en 4x4 å bygge om til RWD ved hjelp av modifisering av kassen er rimelig umulig.

 

Orginalt kommer disse bilene med 70-30 fordeling, da 70 er fremme.

 

DEt er ikke verre enn å sveise senterdiff/viskosekobling elelr hva det sitter på den så det er samme hastighet ut som inn, og fjerne akslene framme, det funker, og er prøvd(om ikke på calibra), men holdbarheten er noe annet, hvor lenge holder dette systemet som standard og med 150hk?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår