Gå til innhold

Spørsmål om kabelstørrelser og diverse

Ranger emnet

Maazda

Anbefalte innlegg

Bare noen latterlige lette og kjappe spørsmål for å kutte ned på usikkerheten til en som har liten peilig:

Skal kablene i hele anlegget dimmensjoneres?

Har lest meg til det med watt rms nå men kunne trengt noen korte kjappe om impedans.

I bilen min er det rom med deksel i til høytalere i alle dørene, alle rommene er tomme så lurte på å fylle dem, men veit ikke hvordan det er med lyd der nede, blir det ikke et ganske dårlig lydbilde med all lyden nedatt beina?

og til slutt, sjekk denna: http://www.netonnet.no/art/bil-og-bat/bilstereo/forsterker/4-kanals-forsterker/Denver-CAP-4100/116751.4698/

Ut i fra det jeg har lest meg til om watt rms og sett på priser så kan vel det umulig stemme til den prisen?

Nomnom! takk for svar :)

Endret av henne
"noen kjappe" er en elendig trådtittel jamfør reglene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg har lest meg til om watt rms og sett på priser så kan vel det umulig stemme til den prisen?
Vel, uansett hva prisen er, så er den egentlig oppgitt til 4x60watt RMS (ved 14,4v) iflg. bruksanvisningen de har lagt ut.

Skal kablene i hele anlegget dimmensjoneres?
Litt uklart spørsmål egentlig; dimensjoneres til hva? Først finne ut hvilken forsterker du vil ha, deretter velge kabelstørrelser etter hvor mye forsterkeren trekker av strøm på det meste.

I bilen min er det rom med deksel i til høytalere i alle dørene, alle rommene er tomme så lurte på å fylle dem, men veit ikke hvordan det er med lyd der nede, blir det ikke et ganske dårlig lydbilde med all lyden nedatt beina?
Det går an å bruke komponentsett med separate diskanter (du skal tydeligvis bruke separate 3" mellomtoner, så da har du vel noen diskanter i tillegg allerede?), og ved å plassere de på dash/sidespeil kan det bedre lydbildet betydelig.

Dynamobytte hadde jeg ikke sjenket en tanke foreløpig, ihvertfall ikke om du skal ha den Denver'en eller noe lignende... dog ta gjerne og oppgrader Pluss-kabelen mellom dynamo og batteri, jording mellom motor og karosseri samt mellom karosseri og batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider