Gå til innhold

Rust rundt takrails

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Hepp. Har for litt siden kjøpt en 2005 mod passat med chromrails. Men så idag at det bobler rundt mange av "nedslagsfeltene" på dem(i selve taket), regner med VAG har noe i sitt forsvar her, men jeg får prøve å se om de tar det på garantien.... bilen er akkurat runda 100000km... så det skal ikke ha noe spess å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var avslag for min del. Bilen var over 5år (5-6mnd over) så det der fikk jeg ikke noe for. Ny glose ifra Møller:

"Bruker man skiboks, så må man betale regninga for det også..." Aldri brukt skiboks ;).

 

Så da må jeg finne på noe lurt.

 

Uansett, hva tror dere jeg bør sette under railsene om den blir lakkert ? Dem på Møller mente Wurth hadde noen fine skiver som var utmerket til jobben, men ikke vet jeg.

 

Er relativt forbanna på meg selv for å kjøpe Passat igjen for å si det mildt, dem har så mange mongoløsninger, samt en mongo importør ;). hehe. Men bilen går som ei klokke da :P, lett å bli glad i ;).

 

 

EDIT: Det som er mongo er at det er fullt service hefte på faenskapen.. burde jo finni det der da.. tror de 4500kr som folk betaler for den servicen kaster penga i dass rett og slett!

Endret av spurv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var avslag for min del. Bilen var over 5år (5-6mnd over) så det der fikk jeg ikke noe for. Ny glose ifra Møller:

"Bruker man skiboks, så må man betale regninga for det også..." Aldri brukt skiboks ;).

 

Så da må jeg finne på noe lurt.

 

Uansett, hva tror dere jeg bør sette under railsene om den blir lakkert ? Dem på Møller mente Wurth hadde noen fine skiver som var utmerket til jobben, men ikke vet jeg.

 

Møller har noen orginale distanseskiver ( skal se om jeg finner delenummeret) som de monterte mellom taket og railsen etter at taket var opplakkert.

VW Passat 1.8T GT28RS

VW Golf III 1.8T

Opel Kadett E(solgt)

Opel Manta 2,2i turbo(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
heisann! har en passat 3bg 2003 highline som jeg har begynt å få "blemmer" i chromen!noen andre som har opplevd det? har sjekket med verksted,men de sier det ikke er garanti på ettermontert utstyr!tenkte highline var levert med chromet takrails :P har ikke noe rustskader i lakken rundt festene eller!

 

Hei

Fikk skiftet begge mine for noen år siden. Og som altid hos møller: Dette har vi aldri sett før. Et år senere var det sinkslipp på bakluke og railsfestene, og det samme igjen Dette har vi ikke sett før. Og du må krangle litt får å få dette til. For møller virker i allefall likegyldige til sine kunder spør du meg. Kommer ikke til å sette mine bein på gulvet hos de mere nå når alle garantier er gått ut på min passat/ transporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fikk lakka taket for et år siden... Da var det slik at jeg sa ifra om det rett fær sommeren (2009) og så endret de reglen for hvor lang tid man kan få dette på garantien midt på sommeren, og taket ble lakka på høsten siden jeg hadde sendt "søknad" før regelendringa... DIGG for meg, og ja, ser ut til ay de har montert skumgummi ringer under railsen...

 

Hele greia med demont av tak, rails og lakk kom dem på 13 lapper...

 

Men glad jeg ikke venta over sommeren...

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MASSE sinkslipp på min 03 3bg. kranglet MYE med dem og plutselig så fikk jeg beskjed om at det gikk på garantien. fikk full hellakkering på garantien. MEN, nå har det fa.. meg begynt igjen runt railsfester og på bakluka. Så nå skal jeg få bilen iorden, så bytter jeg bil. Og det blir ikke ny WAG for å si det sånn. Orker ikke ha mere med WAG og gjøre. makan sil selvgode, bedrevitende, arrogante og lite service innstilte forhandlere har jeg ALDRI vært borti. Fine biler, men ubrukelig importør.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MASSE sinkslipp på min 03 3bg. kranglet MYE med dem og plutselig så fikk jeg beskjed om at det gikk på garantien. fikk full hellakkering på garantien. MEN, nå har det fa.. meg begynt igjen runt railsfester og på bakluka. Så nå skal jeg få bilen iorden, så bytter jeg bil. Og det blir ikke ny WAG for å si det sånn. Orker ikke ha mere med WAG og gjøre. makan sil selvgode, bedrevitende, arrogante og lite service innstilte forhandlere har jeg ALDRI vært borti. Fine biler, men ubrukelig importør.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hei

Er faktisk helt enig med deg!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en 2006 modell passat og denne hadde så mye zink drypp under ALLE 4 DØRENE at først ble begge fremdørene byttet ut med nye, og så ble bak dørene byttet ut med nye pga RUSTBOBLER 3 forskjellige steder under lakken. HELT UBEGRIPELIG.

 

Fikk 4 nye dører og hellakkerte sider. UTROLIG greit, men det er ekstremt at en "Galvanisert" 2006 modell ruster.

Fant også rustblemmer langs kanalene på begge sider. Dette tok de også. Nå ser jeg der er mindre rust flekker på bakluka.

Dette er LITE men skal snakke med de om dette også selv om de sier at garantien er på 3 år. Tragisk. Flere her med 2006 modeller?

Sjekk GODT under dørene deres. Det er ikke rust med en gang, men lakken etser bort av zinken som forgifter metallet. Godt jobba VW.

 

Ellers er jo bilen bra, en god bil er det.

Fikk nye ryggesensorer på garantien, og ny vifta i klima annlegget. Bilen har gått 95k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår