erik00 Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Etter en runde med lakkrens og polering hos en bilpleieaktør, ser jeg etterpå at det er blitt en hel del små ringer/ i lakken. Det er akkurat som om noe er påført, men ikke er skikkelig tatt av igjen (eller at noe er blitt borte). Det er altså høydeforskjeller ser det ut til. Jeg tror neppe at den har vært slik før. Hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Kjørespor og hologrammer fra roterende polermaskin med for grov compound/pad. For å fjerne disse må man ha en mild compound/finishing polish på en veldig fin pad. Om bilen har veldig myk lakk må man til med DA-maskin (oscillerende) mens hvis den er medium/hard vil man som regel lykkes med roterende. PS/Edit: Dette er et veldig vanlig fenomen, og vi ser det til stadighet på biler som kommer fra klargjørere og bilpleiere med "dårlig tid" for å si det sånn ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erik00 Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Spiller det noen rolle rent bortsett fra det estetiske? Kan jeg få det bort uten å bruke maskin? Det virker ikke sånn for å si det slik.... Forsvinner det etterhvert av seg selv når det slites ned igjen da? Takk for svar forresten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Du må nok bruke maskin for å få dette vekk. Og det forsvinner ikkje. Det spiller ingen rolle utenom det estetiske. (men eg hadde ikkje fått sove før det hadde blitt fiksa, hadde det vært min bil! ;) ) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erik00 Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 ok. Bare for å være helt sikker på at det er det dette er. Ringene er altså små (tett i tett, noen en cm i diameter). Jeg får ta bilen tilbake og høre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg