Gå til innhold

Problemer med bakdør, defekt låsekasse?

Ranger emnet


KristianM

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med Høyre bakdør. Den lar seg ikke åpne innenfra, og ikke alltid den reagerer på fjernlåsen.

 

Først trodde jeg kun det var barnesikringen som stod på, noe det viste seg det ikke var.

 

Hørt det kan være låsekassa som må byttes, men er dette også tilfelle da den ikke engang kan åpnes innenfra?

 

Dersom det er låsekassa, er denne veldig vanskelig og bytte selv?

Endret av KristianM

Volkswagen Passat 3B 2002, 1.9 TDi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk først kontaktane og ledningane inne i gummien mellom dør og karosseri, der kan det eire godt viss ikkje det er heilt tett. Då kan du få periodisk feil. Ellers trur eg det kan vere låsekassa, du får ikkje opna døra frå innsida heller viss den er låst, meinar eg. lås deg inne i bilen, og prøv å opne andre bakdøra, så ser du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil ikke under noen omstendigheter åpnes innenfra. Og fjernlåsen fungerer i 90% av tilfellene nå for tiden.

 

Skal ta en titt ved lister, mellom døra og karroseriet som du nevnte. Alle andre dørene på bilden fungerer hvertfall helt fint.

 

Hørt noe om at dersom lyset bak fungerer når døren åpnes, så er det hvertfall ikke sluttftykket som er defekt?

Volkswagen Passat 3B 2002, 1.9 TDi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. Har forsøkt å finne svar ellers, men ikke lykkes.

Venstre bakdør kan ikke åpnes, verken innenfra, eller utenfra. Har tatt bort alle deksler (inkl fjernet ledninger for sentrallås og vindusheis) slik at låsekassa nå er synlig innenfra. Har sprayet rikelig med 5-56, men fortsatt ikke mulig å åpne døra. Noen som kan fortelle meg hvordan vi skal få åpnet den da???:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår