Gå til innhold

Et par enkle spørsmål..?

Ranger emnet

Temur

Anbefalte innlegg

Heisann

Holder på å koble opp forsterker i bilen nå. Har lagt opp kabel fra spiller til forsterker, og jording, men jeg lurer litt på +.

Skal jeg trekke den direkte fra betteriet? Vil ikke da forsterkeren ligge og tappe batteriet, eller blir det styrt av signalkablene fra spilleren?

Også stod det at jeg skulle bruke en 30A sikring, hvor tjukk + ledning skal jeg ha fra batteri? da?

Takker for hjelp :D

Endret av Temur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trekker plussen direkte til batteriet ja, bruk 16 kvadrat eller mer, gjerne 35-50. Jordinga (minusen) skal være like tykk som plussen, og koblet til bilens gods et sted, puss bort lakken her så du får god forbindelse(viktig!)

Forsterkeren slås av og på ved hjelp av remote-kabelen, som legges mellom spiller og forsterker, altså i tillegg til signalkabelen(phono).

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. du tar en strøm kabel fra + på bateriet og innn i forsterkerens+. så tar du en - kabel og jorder i karosseriet på bilen så inn i forsterkerens -.

da har du strøm til forsterkeren. men du trenger og så en remote (styrestrøm) som du kobler bak spilleren( den er som regel blå med hvit stripe. denne må så forlenges til remote på forsterkeren. den gjør til at forsterkeren går av og på. så må du ha signalkabler fra spiller til forsterker. så er det bare å koble i høytalerne å spille i vei :D håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider