Wildzor Skrevet Mai 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Heisann.. Har fått tak i en Rs2 turbo som jeg etterhvert vil montere på bilen, men den har ei sprekk som jeg lurte på om gikk an å sveise eller om jeg bare kan kjøre med den? Det er vel støpegods og det har jeg hørt ikke er bare bare å sveise i? Tips mottas :) Siter Audi S4 2.2tq sedan x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mai 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Tror nok det der vil aldri bli bra dessverre.. Beste er å bytte hele huset Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Selvfølgelig best å bytte, men kan da umulig skade og prøve? Fikk sveiset noe støpehjern en gang jeg og, ble bra det! Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Jeg har selv et par turbinhus med sprekker rundt wastegaten, det ene har gjennomgående sprekker samt mangler et skall. Skaffet en deleturbo, men den hadde også sprekker rundt wastegatehullet. Tyder på standardslitasje. Men, det finnes jo diverse støpejernspinner. Så på en instruksjonsvideo at du kan bruke gamle stempelringer etc også. http://cut-like-plasma.com/info_welding_cast_iron.htm For å stoppe videre sprekkdannelse er det et triks å borre opp og bort enden på sprekken, gjenge opp og sette i en bolt. Funker ihvertfall på motorblokker hvor du får til en gjennomgående bolt. Der jeg så det droppet de sveising og gjenget opp hele sprekken (ca 10cm lang?). Mye jobb da. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildzor Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Nytt hus er svindyrt medmindre jeg får tak i en defekt turbo, men disse vokser desverre ikke på trær.. Det kan jo være den sprekka ikke merkes hvis jeg setter på turboen, men hadde vært greit å være sikker! Skal høre med en sveiser på jobben om han vil påta seg jobben eller vet om noen. :) Siter Audi S4 2.2tq sedan x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Støpjern og støpstål er fult ut sveisbart, Men på komponenter som har så store temperaturer og ikke minst svigninger på temperatur opp og ned er det håpløst. materialene i sveisen reagerer og utvider seg anderledes enn i utgangsmaterialet. Det er ikke snakk om, men når det ryker igjen... Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Det du kan gjøre er og varme det rødglødanes og så får du det sveisa med full fetting på sveiseaparatet. funka ei god stund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg