Gå til innhold

2 nøkkelspørsmål..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

1. Nøkkelen min ser veldig slitt ut, og i går fant jeg ut at jeg kan ta ut nøkkelen selv om bilen er i gang.

 

Er dette pga slitt nøkkel eller må låsesylinderen byttes?

 

Det er egentlig ikke et problem, den sitter godt og kommer ikke til å falle ut av seg selv..

 

2. Finner heller ikke reservenøkkelen etter jeg flytta, ny koster 900+mva + fjernkontrollen til 1900+mva og en halv time på verksted. Kan man omprogrammere en fjernkontroll om man finner en som er lik?

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nøkkelen min ser veldig slitt ut, og i går fant jeg ut at jeg kan ta ut nøkkelen selv om bilen er i gang.

 

Er dette pga slitt nøkkel eller må låsesylinderen byttes?

 

Det er egentlig ikke et problem, den sitter godt og kommer ikke til å falle ut av seg selv..

 

2. Finner heller ikke reservenøkkelen etter jeg flytta, ny koster 900+mva + fjernkontrollen til 1900+mva og en halv time på verksted. Kan man omprogrammere en fjernkontroll om man finner en som er lik?

 

1. Det er nok fordi nøkkelen er slitt ja..

 

2. Akkurat det problemet vet jeg ikke svaret på :(

 

håper det fikser seg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ford nøkler er lett å programere og regner med at det er det samme med disse til chrysler, MEN er det chip innebygd i nøklene dine eller mener du fjerkontrol til dører/alarm? det er nemlig 2 helt forkjellige ting det :) dessuten trodde jeg ikke at stratus hadde "espesiele nøkler" :) å lage kopi er null problem og lang ifra 2000kr :)

 

------edit----

-nå fikk jeg det med meg -litt trøt etter middag... :)

 

nøkler får du kopiert der nøkler kopieres -koster rundt 100kr... hvilken alarm har du? defa? -det er vel det som ble levert orginal fra importøren? det er bare å kjøpe en sender og den programeres mot sentralen i bilen -tar 5 minutter ca og det kan du greie selv. Veldig stive priser dem du hadde og det koster når andre skal gjøre det for deg :)

 

hvor i vestfold holder du til forresten? jeg bor i horten :) mener å ha sett en stratus cab rundt horten i det siste.

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Tønsberg, går to grønne og en annen sort cab her har jeg sett.

 

Nøkkelen er en slik en som har en chip eller noe i seg, mulig det er til startsperren. Derfor skal de nok ha 900 + mva for den. Det er iallefall ingen alarm. Fjernkontrollen er for å åpne og lukke (sentrallås), samt åpne bagasjerommet.

 

Slik ser de ut:

 

01.jpg

 

02.jpg

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkel og fjernkontroll kodes opp med diagnosetesteren.

 

Nøkkelen har innebygget starsperrechip og MÅ kodes før den brukes.

 

Startsperrekoden er det kun forhandler som har tilgang til.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja, nei det er nok som skodaracing sier -men om den er tilsvarende bmws eldre biler med slik system er enkelt å lure de... greide det uten å være klar over det da jeg hjalp en kamerat å koble på start knap. Trengte ikke nøklen enn gang... :D ikke mye safe det.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår