Gå til innhold

Bytte startmotor Audi A4

Ranger emnet


caviller

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
Hei

 

Lurer på om det er noen spesielle verktøy som trengs for å skru ut startmotoren på en Audi A4 1.8 ADR motor? Og om det er noe annet på bilen som må demonteres først, andre ting man må ta hensyn til etc..

 

Hallo! Startmotoren til min A4 adr døde vist i dag den og... Så jeg kjørte den på en bukk for å se etter. Det er en metal brakett fra starteren og til blokka som kanskje kommer i veien når du skal demontere ledningene på starteren, men det er ikke sikkert du trenger det i det hele tatt. Det kan og være at det er noen andre fester, men jeg fikk ikke sett så godt etter når jeg holdt på med andre ting samtidig.

 

Vær varsom på at det kan være veldig lurt å koble av minuspolen på batteriet før du begynner. Om du ikke har målt starteren med et multimeter og du vet den er død, så kan det selfølgelig være at den har hengt/ kilt seg opp i inngrepet til svinghjulet. så det ville vært litt kjedelig om bilen plutselig starter i gir.

Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Startmotoren til min A4 adr døde vist i dag den og... Så jeg kjørte den på en bukk for å se etter. Det er en metal brakett fra starteren og til blokka som kanskje kommer i veien når du skal demontere ledningene på starteren, men det er ikke sikkert du trenger det i det hele tatt. Det kan og være at det er noen andre fester, men jeg fikk ikke sett så godt etter når jeg holdt på med andre ting samtidig.

 

Vær varsom på at det kan være veldig lurt å koble av minuspolen på batteriet før du begynner. Om du ikke har målt starteren med et multimeter og du vet den er død, så kan det selfølgelig være at den har hengt/ kilt seg opp i inngrepet til svinghjulet. så det ville vært litt kjedelig om bilen plutselig starter i gir.

 

Sørg for at pluss og jord (minus) ikke tar i hverandre når du har byttet startmotor, om du bytter.

Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at pluss og jord (minus) ikke tar i hverandre når du har byttet startmotor, om du bytter.

 

Hei :)

Ja jeg har fått byttet startmotoren nå! det gikk egentlig ganske greit! Tenkte å lage en "HOW TO" dersom noen andre sliter med å bytte...tok en del bilder av arbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel mange måter å gjøre det på, men slik var min:

 

1 få bilen opp på et par bukker

2 koble fra batteriet

3 koble fra kablene til starteren (1) og (2)

4 skru løs (3) og (4)

1.jpg

 

5 Skru løs (5)

2.jpg

 

For å gjennomføre punkt 4 og 5 måtte jeg demontere luftfilteret og ta det ovenfra siden det var trangt fra undersiden

 

6 Skru løs (6) og (7)

3.jpg

 

Så snart de 2 siste skruene er løs kan du bare ta startmotoren rett ut og koble til den nye!

Monter i motsatt rekkefølge

4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår