Gå til innhold

Hylelyd / kald motor

Ranger emnet


caviller

Anbefalte innlegg

Hei

 

Når jeg starter bilen min får jeg en slags hylelyd/skrapelyd akkurat når motoren starter. Lyden varer i ca 1/2 sek før den forsvinner. Når motorer er varm får jeg ikke samme lyden. Da starter den som normalt.

Er det startmotoren som fusker? Isåfall, hva er d som gjør at lyden ikke kommer når motoren er varm?

 

Hilsen en noob =)

 

Audi A4 1.8

ADR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Når jeg starter bilen min får jeg en slags hylelyd/skrapelyd akkurat når motoren starter. Lyden varer i ca 1/2 sek før den forsvinner. Når motorer er varm får jeg ikke samme lyden. Da starter den som normalt.

Er det startmotoren som fusker? Isåfall, hva er d som gjør at lyden ikke kommer når motoren er varm?

 

Hilsen en noob =)

 

Audi A4 1.8

ADR

 

Høres det ut som en gris som hyler.

 

Har du Klima. Er det på Når du pleier å starte bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres mildt sagt ut som en gris som hyle..klima er på ja. Noe der som lager lyden?

 

Prøv å skru det av før du starter bilen (kald motor) Hvis lyden ikke er der. Skrur du på klima og starter bilen på nytt. Hvis lyden kommer da er det Viftereima di. Som enten kan være slitt, tørr eller Strammehjulet som må strammes.

 

Har samme lyden selv, hos meg var det verken strammehjulet, eller slitasje eller at den var tørr. Fikk forklart at en kompis at det det er en fjær som strammer reima. Når motor går i gang og huker tak i reima og hvis det ikke treffer 100% vil du høre en hylelyd. Hvis verken den reima er slitt, tørr eller at strammehjulet er for slapt var det ufarlig. Mente at det var ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mye noooobs her forstår jeg... Lyden du hører er treghet i innslaget på starteren din slik at den er med noen runder etter at motoren har starta. Da øker turtallet på den MYE og du får en stygg lyd. dette er en helt vanlig sak på Audier. Så enten driter du i det og lar det være sånn (har en bil som er har vært slik i 7 år) eller så bytter du starter

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye noooobs her forstår jeg... Lyden du hører er treghet i innslaget på starteren din slik at den er med noen runder etter at motoren har starta. Da øker turtallet på den MYE og du får en stygg lyd. dette er en helt vanlig sak på Audier. Så enten driter du i det og lar det være sånn (har en bil som er har vært slik i 7 år) eller så bytter du starter

 

Korrekt!

 

Jeg byttet starteren og alt ble ok :)

Tok bilder dersom det er noen som vil se hvordan det gjøres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår