Gå til innhold

Stambo´s Octavia RS

Ranger emnet


Stambo

Anbefalte innlegg

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Har et par spørsmål rundt eksos/filter til Octavia RS.

Kjøpte meg RS 2.0T FSI -06 for et par mnd. siden. Eneste jeg har gjort med den er å chippe den, så den ligger vel på rundt 240/250hk og 350 nm.

 

Vurderer å kjøpe meg nytt eksosanlegg til den og har da sett på Milltek catback non-resonated. En tid etter at jeg chippet den ble lyden i bilen en del mer hissig, men jeg vil ha litt mer lyd enn originalt. Noen som har peiling på om non-resonated blir en for bråkete opplevelse, eller vil den funke litt som originalen at kun motorlyd og turbolyd tar over ved 3.5-4000 omdregninger?

 

Stambo; jeg ser at du har skaffa deg luftfilterkit, og jeg har sett på det selv. Hvordan funker det for deg? - Var det kun for lydens skyld? ( Vet bare at det ikke akkurat er kjølig rundt motoren hvis jeg går får åpent filter, men lages vel kit som trekker inn luft fra det originale inntaket i fronten ). Det som sitter der originalt ser ut til å håndtere nok luftmengde som det er, men igjen, lyden er halve opplevelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bil, satser vel på at du er fornøyd :) Det jeg har lest på div forum i innland og utland er at non-res blir for bråkete for de fleste på bensin. Av de som monterer det er det kun et fåtall som ikke bytter til resonated i etterkant :) ligger endel lydklipp på YouTube.

Filter "kitet" har jeg lagd selv, og er kunn for lyden sin del ja :) er mye varm luft i motorrommet, så ikke gunstig effektmessig, men er en som bremset en TDI med og uten åpent filter og han tapte vel ca 2hk og 3nm med.. Og det er lyden lett verdt ;) til TFSI motoren får du flere kit som passer rett på det orginale inntaket ja :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med bilden :) Og hvertfall etter at jeg chippet den. Draget ble som en blanding av sterk dieselbil og avsluttes med en glad bensinmotor :)

 

Takk! Da er det vel kanskje like greit å gå for en resonated versjon, Rs'en passer vel heller ikke helt til å høres ut som en siræva med hurtigmekka potte fra svendsen.

 

Joda, har sett på kit fra England, men da må du fjerne motorkåpa for å bruke det. Du kan kjøpe ny motorkåpe, men de har kun lagd den i karbon, som koster 4 laken. Har du tilfeldigivis hint om kit til TFSI hvor du ikke trenger å fjerne motorkåpa? ( Eneste jeg kan være redd for er at hvis jeg bytter for mye deler etter chippinga så kan vel det oppstå en del feilmeldinger, som f.eks. luftmåleren. ) - Or am I wrong? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan dimmensjon har du på felger og dekk Stambo? Mulig å få sitte på en dag å kjenne på hvordan komforten er i den?

 

Utrolig pen bil du har :D

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19" har jeg 8,5 ET45 med 215/35 foran og 9,5 ET48 med 225/35 bak :) Det er vel det breieste som du kan kjøre "smertefritt" uten å valse/modde hjulbuer bak (selv om 10" frister veeeeeldig å prøve :D). Det er faktisk overaskende kjørbart og subber bare en sjelden gang som bilen står nå :)

Med 20" var det 8,5 ET45 foran og ET40 bak, og det tok seg godt til rette foran selv med supersmale 225/30 dekk så det var ikke i nærheten av å være like kjørbart som 19" :) (styr uansett unna 235 dekk!)

Seff, bare artig det :) enten kan vi treffes en dag, eller så mekker vi igang et lite treff å samler flere folk samtidig ;) Takk for det! :D

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro at en var interessert i bil :) eller dekk å felger :p

 

DSC_1008.jpg

 

DSC_1011.jpg

 

Enda godt TSW felga er solgt, ellers hadde det blitt trangt :p Vaska over 18" felgene i stad, så nå er de klare til å levere til lakkerer :) bare å bestemme fargen :p

 

DSC_1012.jpg

 

Ble ikke så værst rene!

 

DSC_1013.jpg

 

Tips til OK vinterdekk? Blir nok en dekkonline bestilling om jeg ikke får et ok tilbud et annet sted, så står vel mellom

- Vredestein Wintrac xtreme ("favoritten" pdd)

- Kumho KW27 (snakka med en som var fornøyd med disse, hadde KW17 på gamlebilen og var ikke heelt overbevist der : klø : )

- Toyo SNOWPROX S 953 (høres kult ut, og kult mønster :p)

 

Noen som har testet disse? :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av felgene lakkert i Audi Daytona Grey :) Ikke så lett å se fargen på de på dårlig mobilkamera og så som så lys, men ser greia! :)

 

DSC01064.jpg

 

DSC01065.jpg

 

Kjørte en liten tur om lørdagen også, greit fornøyd med det :)

 

DSC_1014.jpg

 

Og prøvde på en liten parkeringshus shoot, men ble dårlig lys så lite vellykket.. har kjøpt stativ på ebay, så prøver igjen da! :) de to som faktisk ble klare;

 

DSC_1022.jpg

 

DSC_1023.jpg

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår