Flygplan Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Hei. Har en 9-5 2,0t 2000mod med automatgir i går kveld da jeg var ute og kjørte så "døde" den for meg, lå i ca 80 på motorveien da den bare ble helt død, reagerte ikke på gasspedalen og ble helt død, prøvde og starte den men da lyste motorlampa i dashen. jeg fant ut at jeg skulle vente litt og prøve igjenn, da fikk jeg startet den og skulle kjøre videre da virket det som den ikke ville gire seg opp og ble i ca 30km\t. fikk NAF til og frakte den hjem. er det noen her som vet kansje hva dette er for noe? btw ikke noen ulyder i motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 må ta å lese av feilkoder.. bilen går som en dass i nødmodus når lama lyser Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flygplan Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 okey, skal sjekke i dag, var liksom ikke i mood til og mekke bil klokken 2 i natt:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lakalau Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 okey, skal sjekke i dag, var liksom ikke i mood til og mekke bil klokken 2 i natt:P Er vel greit å finne årsaken før du begynner å mekke? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegamats Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Det lureste du gjør er å få avlest feilkoden så du vet hva du trenger å bytte, kan være mye rart, jeg hadde ett lignende problem og da var det bare en vakumkobling på innsuget som hadde hoppet av. For å slette ev. feilkoder og nødmodus når du har funnet feilen kobler du bare av - på batt. i ca 5 min :) Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Fant du ut av det? Vil tippe det er oil sludge problemet som eldre Saaber er plaget med. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Vel, mitt forslag er like bra som ditt inntil trådstarter gir en oppdatering på hva som var feil. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Juni 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2011 Selv om oil sludge er en utbredt feil klarer jeg ikke se at beskrivelsen av problemet har noe med det å gjøre. Jeg ville nok heller satt pengene på tennkassetten, som for øvrig er en annen vanlig feil :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn95 Skrevet November 13, 2011 Rapporter Share Skrevet November 13, 2011 Det er nok veivaksel føler prøv å bytte den, da vil den gå igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg