Kjell190 Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 heisann, har nå ett problem med en bil jeg kjøpte for en uke siden, Framfelgene på min Opel Kadett 1.6S 1986 mod, blir veeldig varme, særlig venstre framdekk, jeg har byttet bremseklosser og sjekket at det ikke er noe som helst galt med calippern, hva kan dette være? og når jeg svinger til venstre, eller skal rett frem, gir litt gass, så dauer den. Takker for svar på forhånd! Yazzie Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Helt sikker på at caliperen funker 100% ?? Hvis det ikke er bremser så må det jo være hjullager da ? Regner med at den ikke subber borti noe ? Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monza_24v Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Heller tvilsomt at hjullager klarer å utvikle så mye varme. Selv om dekket har for lite luft i seg skal ikke dette ha noe som helst betydning. Går det ann å ta på felgen etterpå? Har du kjent på bremseskiven og caliper også? Ville nå ha sjekket stempel i caliper og glidere. Vil tro det at bremsene henger. Siter Monza 3.0 24v Turbo - Prosjekt Monza 2.5 12v - Bruksbil Vectra A 2.0i 8v - Bruksbil m/trim Vectra A 2.0i 8v - Delebil Manta A 2.0i 8v - Solgt / Omega A 2.0i 8v - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet April 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 sjekket stempel i caliper, og den var helt fin, på begge sidene, glidere også, om du tenker på de små som ligner på stempeler? ser jo på bremseskiven at det har vært varme der siden rusten på bremseskivene er rød, men finner ikke ut av dette! men ja, man _KAN_ ta på felgen, men da svir du fingrene:p Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reza karimi Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 har akkurat det samme problemet og særlig på venstre framhjul, men av og til på min ikke hele tiden plus at bremsepedalen er blitt litt hardere enn før på min. bytta med en anna brukte kalipper, lite forandring. da jeg løsna den ene kalipperbolten nederst på kalipperen så var bremsevæske over hele bolten, så ut som væske lekket over bolten, men jeg merket ikke noe væsketapp på beholdren. si fra om du finner feilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 kan det være hjullageret? Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Det KAN være hjullager, men det er utrolig tvilsomt. Bytt glidepinner og gummiforingene på disse. Typisk Kadett problem fra '80 tallet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 byttet kalipper (eller hvordan det staves), bremseskiver og klosser er også byttet, da MÅ det være hjullageret da? Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 humpetibump Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 om du svir deg på fingra når du tar på felgen så bør vel dekka bgynne og smelte også da? er det virkelig mulig at en felg kan bli så varm uten at noe spessielt skjer? aaaaldri hatt varme felger, kun noen stålfelger på en KADETT e MEN DER VAR DET AT JEG HADDE BREMSA FORMYE OG FOR HARDT SÅ SKIVENE VAR RØDE. Å DET VAR PGA AT JEG BREMSA IKKE NOE ANNET.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 om du svir deg på fingra når du tar på felgen så bør vel dekka bgynne og smelte også da? er det virkelig mulig at en felg kan bli så varm uten at noe spessielt skjer? aaaaldri hatt varme felger, kun noen stålfelger på en KADETT e MEN DER VAR DET AT JEG HADDE BREMSA FORMYE OG FOR HARDT SÅ SKIVENE VAR RØDE. Å DET VAR PGA AT JEG BREMSA IKKE NOE ANNET.. Gummiblandingen i dekk tåler nok endel flere grader enn huden på fingrene våre ;) Ja det går an, sier seg egentlig litt selv om du har rødglødende skiver så "smitter" varmen også over på deler\komponenter i umiddelbar nærhet. Om skivene dine var rødglødende så kan jeg nesten garantere at du har hatt bremser som henger på den kadetten, så sant du ikke har kjørt med benet på pedalen. Skal ganske mye til for at skiva skal bli såpass varm (med en normal "umodifisert" bil). Ting som kan skje ved kraftig varmgang er at skiva kan slå seg og dermed må byttes, du kan smelte fettet i hjullagerene - noe som vil føre til dårlig smøring og evt lagerhavari. ABS-sensorer o.l. kan ta kvelden pga varmen. Sikkert flere ting også, kommer ikke på flere i farten - er jo langt på natt ;) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 fikk sjekka på verksted, var ikke hjullageret, men var bremseskjoldet, men blir fortsatt litt varmt.. Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg