Gå til innhold

Problem med "hakking", LG LAC2800R cd spiller!

Ranger emnet


ranasport

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

I min bil står det ein cd spiller av typen LG LAC2800R. Denne "hakker" når cd plater spilles av (har prøvd flere forskjellige både brente og "vanlige",med samme resultat). Den fungerer som regel greit ca 2 sanger, så hakker og hopper den vilt rundt på plata etter det.

 

Den fungerer forøvrig uten problem med AUX tilkopling, så er nok laseren det er noe galt med.

 

Har hørt at jeg skal bruke kondensfjærner på laseren? kan det stemme, og i hvilken grad vil/kan det hjelpe?

Evt. noen andre gode metoder? ;)

 

Takker for svar :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å rense linsa til laseren.

Bruk noke som ikkje etterlater spor som f.eks. teknisk sprit.

 

Kan og væra problem med føringen av laseren.

Er motor, tannhjul of metallstenger der.

Sjekk om det er fremmedlegeme på tannhjula og smør opp metallstengene

 

Ellers kan jo laseren væra dårlig eller at elektronikken kødder

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ein bomullspinne på på linsa. (med rensevæske)

Køyr drivverket til laseren med å bevege på tannhjula. (vil da oppdaga om noke ikkje stemmer med tannhjula)

Når eg jobba som radio/tv reparatør, vart det brukt ein type grease på stengene. (som eg ikkje veit navnet på)

Er sansynligvis litt grease som er i endene av stengene.

Bruk ein bomullspinne og fordel det utover stengene.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nå heller tatt meg bryet med å kjøpe meg en ny spiller jeg da.. ville ikke forventa for mye av en spiller til 500kr

 

Spilleren kostet vel en 999,- for snart to år siden på tilbud. Er ellers veldig fornøyd med spilleren utenom det med plateavspilling. Er XDSS lydsystem og Mosfet 4 x 50 innebygget forsterker. Den har også radio og AUX plugin. Så spilleren fungerer jo uten problem bortsett fra laseren, så blir vel ikke byttet ut med det første:partyon:

 

Vil heller prøve og bruke 20kr og en q tips + 5 min arbeid før jeg evt kjøper ny spiller til 1500kr.....:doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår