Session^ Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Hei. Holder på å senke min Touran. Fjernet mutteren på nedre hovedbolt og tenkte at dette gitt bra. Men så når jeg skulle fjerne bolten ser jeg at det trengs en M14 xzn-bit for å få ut bolten. Stemmer dette eller er ikke selve støtdemperen gjenget slik at jeg bare kan slå ut bolten? Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Skru muttern litt innpå igjen, og gi den en kakk. Er ikke gjenga i demper. Husk at du må ha en spesialverktøy for å utvide hjullagerhuset så du får ut dempern Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet April 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Takk for tipset. Har du peiling på hvilket verktøy det er snakk om? Er det mulig å få tak i dette verktøyet? Er det mulig å bruke noe annet for å jukse det til? Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Jeg bruker en pipe med 7mm umbraco. Sliper ned 2 av sidene på den, så du får den mellom hjullagerhuset, setter på ei skralle og vrir den 90grader. Vips sklir dempern ut. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 slik lagde eg mitt "spesial" verktøy til å spre spindelen. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Ya, funker gull det også Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet April 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Genialt! Takker for hjelpen gutta :tannløs: Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Ehhmm... hvordan holder jeg igjen når jeg skal løsne topp mutteren på demperen? Nå spinner jo hele aklingen inne i demperen når jeg skrur på mutteren. Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Du må ha ett verktøy for å holde igjen dempern med ja. Kan evt funke med fastnøkkel, så holde igjen dempern med ei svær tang/wise grip Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Klarte det med muttertrekker og vannpumpe tang. Men når jeg satte bilen i gir når jeg var ferdig kom det en stygg ulyd. Kan drivaksel ha hoppet ut av tusensporet når jeg drev på? Fikk satt bilen i fri kjapt, men ganske surt etter å ha slitt så mye med å få dette til :( Noen som har noen kommentarer? Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Hmm... drivaksel hadde falt ut inne ved girkassen. Mansjetten var revet i biter. Får plukke det ned igjen å håpe at ingenting ble skadet. Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Man holder ikke igjen demper med tang på demperstanga, da er demperen historie ganske kjapt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg