Gå til innhold

E34 på verksted

Ranger emnet


Jonaldo

Anbefalte innlegg

Akkurat en slik tvist vill bli ganske vanskelig pga dette er en bil som er gammel og som kan gå under en grense for pris der det ikke gjelder noe form for garanti.

 

Men selger har sagt i sin annonse at topp er i topp stand så egentlig så ligger dette på selger, men du har som kjøper ingen eksklusiv rett på å klage inn hvilken som helst garanti.

 

Jeg ville tatt de pengene som han sa at han kunne dekke og kjøpt en brukt topp som er iorden og montert inn og blitt kvitt saken.

 

Som kjøper av gamle biler er kjøper pålagt og sjekke bilen nøye før bilen kjøpes. Dette er nok ikke en skjult mangel siden dere begge var klar over det. Men en diskusjon på rep kostnad.

 

Få 6000kr av selger og vær fornøyd med det. Topper på BMW av eldre årgang er noe dritt og et kjent problem. Du kan nesten kjøpe deg komplett motor for den prisen.

 

Å gå til en advokat vil bare gjøre at ting blir dyrt , for du må dekke honoraret selv og få dette tilbake etterpå om du vinner. Jeg holdt på i 3 år for å få betalt for en bil som kjøper ikke betalte. Jeg hentet bilen tilbake på natten og tokk tilstandskontroll med en gang. Hadde tatt før salg også. Viste 60 000kr i skader på kort tid. Jeg fikk medhold og kjøper betaler den dag i dag vær mnd via lønnen. Jeg har ikke noe stor glede av de 1500kr som kommer vær mnd siden jeg har solgt bilen forlenge siden og hatt et mye større tap når man tenker på renter og tid som er brukt + verdi tapet på bilen.

 

Nei ordne dette uten å bruke avdokat, det er snakk om små penger uansett. Har du rå å betale advokat honorar så har du rå til å orden toppen også.

BB-Racing AS

Provides power with technology by TS-Racing

96 23 10 10

http://WWW.BB-RACING.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har aldri vurdert advokat i dette tilfelle her.....

Problemet er at jeg ikke har nok penger nå til å cashe ut bilen. Derfor har jeg et probem hvis selger ikke holder avtalen og dekker halve reparasjonen. Vi fikk jo et prisoverslag på ca. 8000,- før de fant ut at toppen måtte byttes.....

 

Forresten noen som kjenner til "Klevengen Bil" på Jevnaker?

Han solgte den privat for å slippe å registrere den i firmaet sitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Du er blitt enig med selger om at dere skal dele på kostnadene ved bytte av topp-pakning, så dekning av større reparasjoner kan du ikke få gjennomslag for på bakgrunn av den avtalen.

Men hvis selger har sagt at motor er feilfri, utenom topp-pakning kan du følge dette videre.

Det beste er vel å bli enig med selger om hvor mye han skal dekke. Du stiller ikke så sterkt i denne saken, så prøv å få presset selger for mest mulig penger (få dette skriftlig fra selger) før du starter evt. reparasjoner.

Men en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig.

(Juridisk)

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan bli vanskelig å finne en brukt topp til denne type BMW da toppen er den som ofte ryker :(

 

Men nå er det vel ikke slik at toppene på disse bilene er så jævlig dålige, heller det at man må ta forhondsreglene og kjøre rolig når bilen er kald fordi toppen er i aluminium..

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt ny topp nå. Den kommer på rundt 5000,- ferdig levert.

Fant ingen brukte, men det ville kanskje ha blitt like dyrt. En brukt topp måtte jo ha vært gjennom trykktesting og mest sansynlig planing. Kommer ut på ca det samme.....

 

Har vært i kontakt med Forbrukerrådet og pratet med Advokat (for morro skyld), og begge forholder seg til kjøpsloven §19. De mener at vi bør dele på utgiftene. Kjedelig for både han og meg, men sånn er det......

 

btw: Bør jeg bytte ventilene hvis jeg bytter topp? Eller går det greit å sette inn de gamle siden de ikke er veldig slitte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen solgt "som den står"?

Har bl.a. kjøpsloven liggende, så å finne en paragraf du kan bruke er ikke så vanskelig, men det kommer ann på kontraktsbetinglesene dine.

 

Uansett, dette var en feil selger ikke visste om.

La alt ligge til du har fått en avklaring i saken. Si advokaten sa dere skulle dele på utgiftene. Men å gå til sak koster mer enn det smaker :(

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet masse med en jurist i Forbrukerrådet i går. Vi ble enige om å starte en sak og utformet et brev.... Fortalte dette til selger, som la seg langflat. Fikk skriftlig garanti for at han skulle sette inn mere penger til meg. Da er det jo bare å håpe :)

Nå har bilen stått inne i 3,5uke, så jeg håper jeg får hentet den snart. Det tar sin tid når deler skal sendes landet rundt for diverse testing o.l.

 

VolvoTore: Verkstedet har allerede bestilt ny topp og nye ventiler til meg. Har hørt med selgeren på QXL om pris, men venter på svar. Kan jo være greit å ha en ekstra topp liggende til disse bilene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger har blitt medgjørelig etter at jeg koblet inn Forbrukerrådet. Stoppet saken siden han har betalt :)

 

Det som er så forbanna er at jeg ikke fikk bilen i går!

Jeg tok fri fra jobben for å hente den, men da jeg kom hjem ringte amatøren fra verkstedet og sa han trengte noen timer for å rense kjølesystemet for olje. Han skulle ringe når han var ferdig og jeg kunne hente bilen.

Mistet tolmodigheten i åttetiden på kvelden og labbet bort for å se hva han holdt på med. Der satt han og klødde seg i huet!

Han hadde startet opp og kjørt en runde rundt verkstedet, men motoren ble like varm som etter toppakningskræsjet.

Han stod og mumlet et eller annet om luft i systemet, men faen heller. Virker ikke som han har gjort dette før.

Han har byttet til ny topp, pakninger og ventiler. Noen som har ideer på hva fyren har glemt? Kan registeret til varmeapparatet ha noe å si?

Jeg betaler ikke ei krone mer enn avtalt, så han får jobbe gratis evt. sette bilen på et BMW-verksted for å få det fikset.

 

Begynner å bli drittlei av å ta bussen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. du kan oppleve at motoren spretter litt opp i tempratur den første kjøreturn. men la den få gå litt å la kjølevæska få sirkulere litt. så årdner det seg.. opplevde det samme da jeg byttet motor på volvo`n min.. den spratt opp til røstreken på tempraturen.. men bare kjørte litt til så datt han ned og stabiliserte seg.. vet ikke hvorvitt dette er normalt. men d fungerte sånn for meg.. :)

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår