Notsabad Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Hei! Er ny her og registrert meg da jeg skal i vei å kjøpe Audi A4 på lørdag. Hva er det jeg bør se etter og hva synes dere om denne bilen?: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22032597 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 6.1 Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)? A: - Se om bilen har fulgt servicene - Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4) - Samme som i punktet over gjelder for forstillingen - Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle - På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet - Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje - Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.) - Grenrøret på 1.8T kan sprekke, pass på at det er helt - Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Alltid fint å lese FAQ'en før man spør om ting, eller hvertfall søker :) Det meste er tatt opp før ;) Burde egentlig vært en egen, klistret tråd om det emnet, så slipper man 415 tråder om det samme :P Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Notsabad Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 jada.. :p Men hva mener dere om denne bilen mtp pris i forhold til utgave, girkassevalg(aut) og sånne ting. Er dette en bra bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Automat er kjedelig. Ellers ser den jo grei ut ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Notsabad Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Automat er praktisk. Men dette er en eldre automatkasse; er det noen kjente feil ved disse? Kan jeg risikere en 50k reparasjon i nær fremtid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Automat på en 125hk motor er jævlig tamt og upraktisk.. prut litt pga den. På så gamle biler er manuellkassen fungerende, men ikke akkurat i mercedes-klasse... Om du kan strekke deg til en 1.8t får du en sykt mye gøyere bil, som også er lettere å bli kvitt. Hilsen en a4-eier uten turbo... Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Hei er litt vanskelig å få solgt a4 1.8 uten turbo å quattro ja... holder på å selge min nå... http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1089239&_cmd=similar&cb=3909.52729754341 forstillingen er som kjent en svakhet... skal selv bytte hele forstillingen på min nå før salg... :P Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg