Gå til innhold

påkjørt bakfra, skyldner nekter ansvar!

Ranger emnet


kosbært

Anbefalte innlegg

limer inn dette fra bimmers.no

 

Jeg og dama satt i bilen på vei ut ifra feltet hvor vi bor nermere slutten av februar,

står i et kryss og venter på at det skal bli klart til å kjøre ut på hovedveien.( vi hadde vikeplikt )

Så kommer det en bil og sklir inn i rævva mi, e34`n er jo solid så den fikk ikke store skadene, men bakfangeren ble trykket litt frem,sprukket langs hele fangeren om man ser bak pyntelistene, riper som går ett stykke inn i plastikken i fangeren og en god smell i rygg og nakke på meg og dama, dama har allerede problemer med rygg og nakke :/

 

Bilen kom vel i 30kmt maks og traff midt på fangeren min

Bilen hans er begjært avregistrert,

jeg tok godt med bildebevis og fikk telefonnummer!

Skrev ikke skademelding der og da iogmed at vi begge hadde det litt travelt og ingen hadde skademelding med seg,

 

Noen råd om hvordan jeg skal gå frem?

Hva kan jeg forlange av evt. forsikringsselskap?

kan jeg f.eks få reparasjonskostnadene utbetalt for å rette på det selv, eller vil de komme til å sette på en klin original fanger og lakkere den ?

Ønsket mitt er jo selvsagt ( om bilen ikke er rammeskakk) at jeg får det utbetalt, så jeg kan rette det selv. hører mye om bertel o steen som forsikringsselskapa setter biler til, og da er det bare tull osv

 

 

Jeg vil jo selvsagt ikke gjøre det surt for han med regress, men samtidlig vil jeg jo at Forsikringsselskapet skal undersøke bilen etter skjevheter i ramme og sånn.

 

Tips ?

 

beklager for eventuelle skrivefeil og dårlige formulerte setninger.

 

la til en avstemmning, om dere velger privat, så kom med tips om hvordan jeg skal få bilen undersøkt for eventuelle andre ting som kan ha oppstått

 

oppdatering1:

24.02 Kom ikke til noen ordning i dag..

personen nekter straffeskyld og truer meg med å si jeg rygget på han.

 

oppdatering 2:

30.03 har vert i kontakt med forsikringsselskapet nå :)

levert over noe bevis på en tilståelse vedkommende har kommet med, så han vil antageligvis ikke tjene noe på å prøve å sno seg unna

 

sett mer på bilen her, da jeg bytta bremser rund baut, tok av plastlistene bak, og hele bakfangeren var sprukket bak lista, og festene i fremkat er lause som fy!

faens irriterende!

 

oppdatering 3:

Hvor lang tid kan det egentlig ta før man får svar fra forsikringsselskapet a?

jeg vet han har frist på seg på å svare, noen som vet hvor lenge?

 

bilen begynner jo å bli i bra stand nå, så hadde vert fint om de fikk ordna opp så jeg kan få på en ny bakfanger snart :)

 

oppdatering 4:

24.04 Fikk brev i går, han har ikke svart på brev fra nemda som representerer han..

han har vraka bilen sin, svarer ikke på brevet og tar heller ikke telefonen...

er bare en ting og gjøre her, rettsapparatet, jeg har bevis på tilståelsen hans! jeg har bilder! jeg har skademelding! jeg har dokumentasjon fra lege på nakkeskader! jeg har loven på min side!

 

Jeg vet hvor personen jobber, vet sånn ca hcor han bor og fullt navn og personnummer har politiet på 1 minutt om de ringer litt

 

noen som har vert borte i lignende hendelser før?

Setter stor pris på all hjelp, da dette er psykisk utmattende for en med alt for mye å tenke på!

 

Mvh Robert

Endret av kosbært

Robert

24 år

nes i akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften er feil. STRAFFESKYLD har ikke noe med saken å gjøre.

 

Går ut fra at skademelding etter hvert ble levert,

og at skaden ble taksert.

 

Det eneste som betyr noe for forsikringsselskapet er riktig beskrivelse av hendelse. Ikke noe som heter "tilståelse" her.

 

Er bare å purre på forsikringsselskapet. Bør ikke ta over en måned før slike saker er endelig avgjort.

 

Har du selv kasko, så tar ditt selskap hele saken mot motpartens selskap.

 

Kontant oppgjør i.h.t. skadetakst (begrenset oppad til bilens verdi) er kurant, når skyldspørsmålet er avklart.

 

Svein.

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok feil begrep.

saken er den at han nektet å skrive under skademelding

jeg leverte skademelding,

han var uforsikret, og hadde ikke hatt forsikring på mange mange måneder, så her er det forsikringsnemda som skal avgjøre saken, jeg hadde bare annsvarsforsikring.

 

saken er den at nemda sier at det ikke foreligger bevis.. vel trodde bilder, navn og telefonnummer, samt en politisak var bevis nok jeg.

det kan umulig være slik at enhver som nekter for å ha forårsaket noe og det foreligger bevis, går fri...

 

har ikke takstert bilen , da denne nemda sa til meg over telefon at de skulle sende en som skulle gjøre det, men fikk beskjed i brevet at jeg skulle gjøre det selv,samt ta kontakt med politi..

så blir en tur til politiet på mandag!

og ringe til bmw for takstering av skaden

 

er så møkklei at folk skal skape problemer for meg!

 

btw. takk for svar! endret overskriften for å ungå missforståelser :)

Endret av kosbært

Robert

24 år

nes i akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Slike saker er det fint med kasko :)

Da gjør nemlig forsikringsselskapet litt mere for og ta fyren.

Nå er det jo ikke dems problem da dem ikke må legge ut noe.

 

Tips. Nekter folk og skrive under, ring snuten og nevn att du har vondt.

Faktisk siden du skriver att dama de har vondt og dere ikke ringte snuten så er det i seg selv litt problematisk, For det skal gjøres ved skader.

 

Men vet du hvor han jobber og bor, så vil vel en tur på kvelden med balltre hjelpe litt ;)

 

edit: ups gml tråd

Endret av Tjukken

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bra det ordna seg, dette er jo et skrekksenario på hva som kan gå galt.. Heldigvis ordna det seg i ditt favør :)

 

Hadde selv en lignende episode der en kjørte på meg i raua i en rundkjøring.. Ikke så hard men hard nok at det ble skader på bil, dog ikke personskade på meg som på deg.

 

Gikk ut og vedkommende begynte med en gang og lurte på hvorfor jeg hadde rygget på han.. hahaha, jeg svarte med og legge han i bakken og så ringte jeg politiet og sa at hvis dem ikke kom skulle jeg grisebanke vedkommende. Dem var sjappe på plassen og 2stk vitner som venta på bussen og politiet gikk alle i mitt favør. Vedkommende hadde ikke lappen, ikke forsikring og bilen var begjært avregistrert.:D

 

Høy som et fjell var han også, heldigvis gikk dette også min vei etter litt om og men selv om han prøvde seg. Keep on fighing uansett når det er slike ting og du gjorde tydligvis alt riktig med dokumentering og helseattest fra lege om nakkeskade. Eneste du kunne gjort anderledes var jo og skrive en skademelding slik at du var "safe" på papiret!

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår