Gå til innhold

Advarsel: Ikke legg ut bilder fra Gatebil på Kongsberg

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg oppforder ALLE..

Ikke legg ut bilder fra Treffet på Kongsberg 19 april. Se linken om hvorfor.

http://laagendalsposten.no/nyheter/politiet-etterforsker-ranefilmen-1.5193891

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Godt å se at skattepengene går til bekjemping av kriminalitet som ikke fører til skade hverken på personer eller gjenstander.

Hvordan er det egentlig mulig å bli førstebetjent i politiet uten å ha et snev av logikk?

 

stikkord: statlig

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt ufattelig at di virkelig bruker ressurser på sånt... her om dagen var det en kompis som ringte politiet pga el fyllekjører forran, svaret han fikk var " vi har desverre ingen tilgjengelige patruljer" neida la han drepe en familie på fem langs veiene...men og spinne på et åpent område uten trafikk, å gud bedre hjelpe meg for en drapsmaskin

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig mulig å bli førstebetjent i politiet uten å ha et snev av logikk?

 

Nå er det sånn at det er mange kompetente og oppegående politifolk i dette landet, problemet er at det er de "eldre" som styrer og de blir verken sendt på kurs eller får hjelp/tips i hvordan imøtekomme noen som driver med sånnt.

De mener den eneste løsningen er å "ta dem og straffe dem hardt", uten å tilrettelegge for hobbyen i følge av plasser å ha møter på.

 

Jeg trur nok at slike overskrifter vil vedvare helt til Ulf Fossland blir 57 år og går av med pensjon og ungt friskt blod slipper til, mest sansynelig vil han tviholde på stillingen sin til han blir tvunget ut i pansjon pga frykt for å miste makt.

Så vi får bite i det sure eplet et par år til, vi vil nok få det som vi vil til slutt. :thumb

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rånerne må heller få fremmet sin sak for et egnet parti, sånn at det kan bli en prioritert sak for framtida å la folk få holde på med bilhobbyene sine og arrangere lovlige treff MED burning og full pakke!

 

Må nok vente til neste valg, siden det må et annet parti til makta. Men det kan være greit å starte kampen allerede i dag..

 

:adolf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å se hvor mange som møter opp på gatebil treffa det, de er stappfulle år etter år av bilentusiaster...

De er overalt i landet, og det kan ikke gjøres noe med siden bil er en lovlig hobby.

 

Jeg sjøl driver bare med litt på fritida når jeg har ekstra tid og liker å se øyenstenen blir og forholder seg pen, også har du de som er litt mer ekstremister som burner og lager liv...

Disse er det ikke så mange av som det pleide å være før, og jeg forstår at politiet er bekymra over at de kjører som idioter utenom når alle bilinterreserte treffes sammen.

jeg sier ikke at jeg støtter grisekjøring, har sett nok av idioter langs veiene, og har enda mindre lyst til å bli truffet av en tulling som kommer rundt svingen i hundre og helvete, men når burning og slikt skjer kontrollert, så ser jeg ikke noe imot det...

 

Var en venn av meg som mista lappen etter å burne på en "nedlagt" parkeringsplass til et gammelt industriområde, midt på natta, der ingen vanligvis bruker plassen, og ikke et hus i over en kilometers omkrets..

er det logisk? nei spør du meg

er det forsvarlig? både ja og nei, det kunne jo forsåvidt hende at hjula plutselig tok tak og bilen føyk inn i nærmeste elg, men hvor stor er sannsynligheten for at det skal skje? vi ser vel på rundt 0.2% sjanse eller noe..

 

Problemet ligger vel ikke hos de som veit hvordan de hanskes med en bil i alle situasjoner, heller hos de som ikke har peil men vil prøve å vise seg fram.

I de fleste tilfeller så går det bra med de også, men sjansen for at det går til helvete er da igjen mye mye større..

Etaten tar standpunkt i at alle sjåfører er dårlige og ikke vet hvordan de skal kjøre bil på tross av hvor sinnsykt det har blitt å ta lappen etter jeg sjøl tok den..

Derfor må de da tydeligvis dra alle under en kam, og det blir oppstyr som det her...

 

er jo et vannvittig diskusjonstema egentlig, siden en farlig sjåfør kan drepe en eller fler personer ganske enkelt og greit, noe jeg ser meg enig med etaten i, men så er det da proritering som kommer inn i bildet..

 

Hadde jeg selv satt meg inn i en situasjon der man selv er politi, så vet man etter litt erfaring at folk gjør de villeste ting, og lærer seg muligens å forvente det verste i enhver situasjon, så man tar forhåndsregler basert på det.

Men man må jo som med alle andre ting, se det litt an, er det som skjedde så farlig som antatt i første omgang? i detta tilfellet, nei.. kunne det fått fatale konsekvenser, ja, men sjansen for det var relativt liten..

 

Sjøl er jeg imot saken politiet legger ut her, men jeg ser problemet..

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdrag til alle mann: Spør foreldra dine og besteforeldra dine hva de drev med når de var unge ;)

 

Bestefaren min blir i alle fall meget entusiastisk når han forteller om førstebilen sin, en 49-51(husker ikke helt) chevrolet sport coupe. Den 6 sylindra 216 motoren på ville 92 hester funka vist til og herje med den også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste "eldre" har svin på skogen, her var det fyllekjøring, kjøring uten lappen, fortkjøring, 2 førerkort, kjøring med utenlandske skilt, 17-stykk i bilen osv..

Føler meg jo uskyldig i forhold, men jeg er vel langt fra uskyldig selv.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår