Megamann89 Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Hei. Har fått problemer med å få bilen i 2 gir ved høy turtall (4000 og oppover), skraping så hopper den i gir. Hvis jeg verver litt turtall , trykker inn cluchen og venter litt med og gire går det fint. Tenkte at feilen kan være synk ringene eller utløserlageret.Men siden det bare er i 2 ,ser jeg bort fra utløserlageret. Kan det være noe med overføringen/ girwierene/ justering, hadde prob med at en kabel hadde klemt seg mellom overføringene, kan de ha kommet ut av pos ?,eller hadde jeg hatt prob med å få bilen i de andre girene også ? Kan det hjelpe og bytte olje ? . Hviken type olje skal denne kassen ha ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 castrol taf-x... men kan høres u som synkringene dine er fuckt. er det grunninnstillinga av girvelgermekanismen. wire osv. så skal det vere jævelig i de andre girene oxo. da 4 sitter samme sted. Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 BOMBE sikker på att det er synk ringen som er fuck'd.. samme er det med min. kjøp ei brukt kasse til rundt 3-6000 kr å bytt selv.Ringte norskbildelsenter de skulle ha i overkant av 17000 kr for å overhale ei girkasse. ny koster den 54000 (quattro) vel å merke.. Må ikke kaste dritten i gir i full rulle.. har du montert shortshift? Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet April 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Var der jeg fryktet.Skal bytte olje på den i helgen og sjekke om dette kan hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Ble litt bedre med ny olje, men ikke helr bra, blir bytte av synk ringer til 1 og 2 giret, da disse siter på samme aksel.Noen som veit ca pris på ringene ? Må vel kjøpes org ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 det skal sies att å bytte synkroniseringsringene på en "ny" vagkasse er ett sant helvette ! ringene fikk jeg vel en pris på ca 500 kr pr stk Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg