Hassa Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Hei. Moren min har en Bmw E39 520i som blir veldig fort varm. Olje lampa lyser(Olje pumpa?) i kø kjøring bla.a,bilen tikker en del og hvis jeg kjører normalt med bilen hennes så tar det omtrent 10 min så koker bilen omtrent over! Det er bra med kjøle væske og olje, men som sagt så tror jeg olje pumpa holder på å ta kvelden, kan det være derfor bilen blir så fort varm? Hvis jeg gir på endel så kjøler den seg fort ned igjen. Bilen har gått 160 000km. Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biddy Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Bilen MÅ ikke kjøres når oljelampa lyser. Grunnen til at motoren "tikker" er jo at den ikke får nok smøring! Grei regel er jo at gul lampe i dæsj`n= kjør til nærmeste verksted. Mens rød lampe= stopp motoren!!!! Sånn du fremstiller problemet ellers, så kan det høres ut som om impelleren i vannpumpa er gåen. Koker motoren, så må høyst sannsynlig toppen planes igjen. Kan også være luft i systemet! Det at oljelampa lyser kan være oljepumpa som du nevner, siden den ikke klarer å bygge opp trykk ved normal oljestand! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius bøshugen Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 hei har samma probleme med min 520 den blir allt for varm men det hjalp og lufte radiatoren så du burde prøve det og se om det hjelper:smilbmw: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Er det el. kjølevifte på e39 eller mekanisk vifte? Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raih<3 Skrevet Juni 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 Bytt vannpumpe, termostat, kjølevifte og evt radiator. Da er du sikret. Vannpumpene er en akkilishel, da de orginalt er lagd av plast. Hverfall frem til faceliften. Orginale radiatorer pleier å sprekke nederst ved ekspansjonstanken når den går varm og koker. Luft godt, tar lang tid å få ut all luften. Viskosekoblingen på vifta kan du kontrollere ved å holde den igjen med motoren i gang, og se om det er noe motstand i den. Går den lett må den byttes. Har hatt en E39 som kokte selv, og var nummeret før toppen gikk, så vil anbefale å bytte alt for å være på den sikre siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 Dette høres ut som en utrolig varmkjørt bil, tror nok du må påregne iallefall ei ny vannpumpe, men sannsynligvis også en topp/toppakning, at oljetrykket mangler når den går på tomgang kan komme av at olja har vært alt for varm, og det kan hende det holder med ett olje/filter skift. Skjønner man ikke at man bør stoppe når tempen stiger til topps og oljelampa lyser, ja da bør man hoklde seg til buss, som passasjer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.