Gå til innhold

M50B25 i Opel omega..

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Bilen er en omega B 2,5 V6.. tenker å kjøpe en bmw 525 24v eller noe lignende å flytte over motorn å girkasse + diverse annet tull... men lurer på hvor mye modding som må til for å få til noe slikt ? har kjørt rådebank på 2 stk 2,5v6 og en 3,v6...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry litt OT...

Hva skal til for å få V6'ene til å holde?

Bedre lagerskåler, eller tåler de generelt lite (ja, min har fått litt rakle lyder :))?

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 2,5 v6 raste etter passerte 330 000km, ikkeno unormal lav livslengde på den motoren, uten overhaling vel og merke. Mye hardt kjørt også va den :)

 

Det første jeg gjorde da jeg kjøpte 3.0 v6 motoren var å overhale denne helt. Sku holde en stund iallefall :)

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2.5 holdt 375.000 km, og det med svinkjøring med giring på turtallsperra og motorveiskjøring der jeg har liggi med flat padal over lengre strekninger, dvs. ca 220-230. MEN....jeg har skiftet til kvalitetsolje hver 10.000 km og aldri svinkjørt motoren mens den har vært kald. Hard belastning på kald motor tar knekken på de fleste motorer, og BMW ingen unntak. Trollkjør en kald BMW motor gjentatte ganger, og se hvor lenge toppen holder....

Og min motor fikk ikke rådebank, det var ett par stempelringer eller toppakningen som gikk, for den fikk bakkompresjon, men gikk enda fint når jeg byttet. Så når jeg fikk tilbud om en byttemotor som var gått bare 90.000 for 6000,-. slo jeg til. Dette er motorer jeg stoler helt og fullt på, bare man behandler de fint når de er kalde.

Få tak i en 3.0 og bytt oljepumpa før du setter den inn, og la motoren bli ordentlig varm før du presser den, så har du en motor som holder lenge.(oljepumpen var en svakhet på tidlige motornr)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår