Gå til innhold

Problemer med strøm te forsterkern..

Ranger emnet


Exersist

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg problemer med strøm til forsterkerne mine, dem kutter etterhvert som jeg spiller høyere.. Spesielt bass forsterkeren kutter.. :S jeg skjønner ikke hva problemet kan være..

 

litt nyttig info først, alt av kabler er byttet, ligger 35 mm bak til et annet batteri, det er koblet 50 mm fra dynamoen til batteriet foran, dynamoen er en 120 A så dette skal holde i massevis til å gi nok strøm. Batteriene er 2 X maxima batterier 900A startstrøm ect ect..

 

Forsterkeren er en Rockford fosgate power 1400 RMS forsterker, skal drive 2 rockford fosgate power stage 1 10 tommere, kasse er egenlagt osv osv.

 

eneste jeg tror som kan være problemet er jordingspunktet, alt av kabler er samlet på et jordingspunkt nærme løktene bak der.

 

Det som er rart.. hvis jeg spiller lenge med anlegget så kan jeg gradvis øke bassen helt til det når maks, hva kan dette skyldes?

 

Og over til et annet problem jeg sliter litt med :P har støy på alle høytalere, hører en sånn liten suse lyd, jeg regner med dette er bare en signal kabels om går over en strømkabel els, det finner jeg ut av snart.

 

men hvis noen har nye nyttig info som kan hjelpe meg så hadde jeg virkelig satt pris på det..

 

Btw er temmelig ny til bilanlegg så detaljert info om ting hadde ikke gjort noe =)

 

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jord i setebelte festene eller låsen til bakluka

Penger som ikke durer er død kapital
Bor du i Østfold eller i nærheten, og har lyst på bilder av bilen din? Ta kontakt!
1993 Toyota 4Runner 3.0TD - 1977 Audi 82 LS - 1986 Yamaha XT350
x: 1997 Volvo V70 2,5TDi - 1991 Audi 80 1.8 Russebil Edition - 2000 Audi A3 1.8T Quattro - 1976 Volvo 244 1,9DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår