Gå til innhold

Polering av ny bil?

Ranger emnet


bjartes

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2008 modell Audi A6 sort metallik som jeg ønsker å behandle lakken på. Den ser ganske bra ut men det er dessverre noen lette vaskeriper rundt om. På andre biler har jeg brukt Autoglym produkter når jeg har polert og er egentlig fornøyd med det.

 

Jeg har lyst å få bilen til å skinne og få bort det meste av riper som finnes, men er skeptisk til å bruke stoff med slipemiddel på en så ny bil. Meguiars 1-2-3 produkter skal være bra har jeg funnet ut men har også hørt at det er mest for eldre biler med dårlig lakk.

 

Noen som har tips om hva som er beste måten å gjøre dette på? Jeg har ikke poleringsmaskin, men vurderer å skaffe det om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor sansynligheit for at lakken på bilen din er hard, so du må nok kjøpe deg ei skikkelig maskin for å fjerne vaskeripene.

Autoglymproduktene for hånd er flinke til å skjule dei,

Meguair`s step 1-2-3 skjuler litt dei og.

 

Har ingenting å sei om bilen er 3 måneder eller 30 år gammel.

Lakken må behandles uansett.

 

Her er ein svart Audi

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5403-bas-detailed-audi-a6-27tdi-quattro/

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor sansynligheit for at lakken på bilen din er hard, so du må nok kjøpe deg ei skikkelig maskin for å fjerne vaskeripene.

Autoglymproduktene for hånd er flinke til å skjule dei,

Meguair`s step 1-2-3 skjuler litt dei og.

 

Har ingenting å sei om bilen er 3 måneder eller 30 år gammel.

Lakken må behandles uansett.

 

Her er ein svart Audi

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5403-bas-detailed-audi-a6-27tdi-quattro/

 

Mener du at jeg bør bruke en av disse stoffene eller bør jeg prøve noe annet da? Hva med maskinen, hvilke er å anbefale? Holder det å kjøpe en rimelig en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til valg av maskin, er det diskutert her :)

 

Ved valg av polish, er det nok ikke dumt å satse på 3M eller Scholl :)

 

Og så topper du det hele med en god voks :) Og en god voks får du fra 3-4 hundrelapper og opp til flere tusenlapper enn du kan forestille deg ;)

 

Forøvrig kan det være lærerikt å lese denne :) Denne er skrevet for uerfarne bilpleiere.

Endret av Sandmo

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei

Jeg ville vært forsiktig med og begi meg på dette selv med hispeed maskin (rubbing ,lakkrens) det er det som må til for og få dybde og fjærne ripene . Audi har også en hard og krevende lakk .jeg vil anbefalle deg og ta en titt på bilpleieguiden.no for og få tips eller sette bort jobben til proffesjonelle. koster rundt 2000.- du vil mest sansynlig få et resultat du ikke greier selv .

 

men dette gjør du bare en gang så fremt du er flink til og polere regelmessig .

lykke til. gjøre en sånn jobb selv uten erfaring, kan skpape hologrammer og skygger i lakken din . men det er ok og prøve men bruk et middel med lite slipepartikler i.

Toyota Avensis executive d4d4 2007

Toyota Corolla sport tte 2005 (solgt)

Toyota Corolla xli touring 1994 (solgt)

Nissan Primera 2.0 h-cvt m6 sport 2001(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit å bruke et grovt middel, så lenge man har et fint et til å fjerne kjørespor med :) Skal være enig i at det kan være risky med roterende, men så lenge man fokuserer og vet sånn ca hvordan man skal gjøre det, er det ikke SÅ vanskelig :) Kanskje sette det bort til en som kan det og er villig til å lære deg litt i samme slengen?: )

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Jeg ville vært forsiktig med og begi meg på dette selv med hispeed maskin (rubbing ,lakkrens) det er det som må til for og få dybde og fjærne ripene . Audi har også en hard og krevende lakk .jeg vil anbefalle deg og ta en titt på bilpleieguiden.no for og få tips eller sette bort jobben til proffesjonelle. koster rundt 2000.- du vil mest sansynlig få et resultat du ikke greier selv .

 

men dette gjør du bare en gang så fremt du er flink til og polere regelmessig .

lykke til. gjøre en sånn jobb selv uten erfaring, kan skpape hologrammer og skygger i lakken din . men det er ok og prøve men bruk et middel med lite slipepartikler i.

 

Takker for bra svar. Jeg har enda ikke gjort noe med dette, men er litt usikker på om jeg skal gjøre det selv eller få proffesjonelle til å gjøre det. Koster det ikkke mer en 2000 for et firma å gjøre jobben, eller snakker du om privatpersoner som kan gjøre det for den prisen?

 

Jeg har prøvd å sende mail til en som jeg fikk anbefalt på forumet men ikke fått svar. Jeg trenger evt. en som kan hjelpe/lære meg i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en liste over folk som driver med dette som en hobby! Du finner helt sikkert noen der som er i ditt område ;) Vil anbefale å velge en av de, og kanskje aller helst lexgtturbo, fremfor et firma :) Dette er personer som leverer et knallresultat! Og kanskje du til og med får være med og lære litt;)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en liste over folk som driver med dette som en hobby! Du finner helt sikkert noen der som er i ditt område ;) Vil anbefale å velge en av de, og kanskje aller helst lexgtturbo, fremfor et firma :) Dette er personer som leverer et knallresultat! Og kanskje du til og med får være med og lære litt;)

 

Det hadde sikkert vært den beste løsningen. Hvor var den listen sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår