Gå til innhold

Problemer med luftfilter??

Ranger emnet


niklasf91

Anbefalte innlegg

Jeg skulle skifte luftfilteret mitt og sette på ett powerfilter i stedet for og få litt finere lyd:)

 

Jeg hadde tatt av luftfilteret og prøvde og kjøre uten, ca 200m. Bilen gikk kjempe dårlig! Den fikk ikke turtall og bilen fusket. Etter jeg satt på luftfilteret igjen så var bilen like dårlig...

 

Hva kan grunnen være?

 

Senere har jeg kjøpt et powerfilter og montert det. Det blir fin lyd men bilen fusker mer med powerfilteret en med det originale filteret tror jeg.

 

Skal det være et spesielt trykk på insuget??

 

I dag startet en lampe og lyse på dashbord, tror det var bilde av en motor eller noe, leste i boka og det sto noe med elektronik og at jeg måtte levere bilen på service, stod på svensk så var ikke så enkelt og forstå.

 

Kan det ha noe med alle disse problemene og gjøre??

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kan hende. Det er mulig at den tar inn varmluft fra motoren, istedenfor kaldluft, som hentes fra innerskjerm via original filterboks. Men siden den fjuska etter du satt i originalt, så er vel det lite trolig. Det kan hende at den lille kjøreturen sendte støv og sånt oppi innsuget, så det er mulig du må bytte LMM.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kan hende. Det er mulig at den tar inn varmluft fra motoren, istedenfor kaldluft, som hentes fra innerskjerm via original filterboks. Men siden den fjuska etter du satt i originalt, så er vel det lite trolig. Det kan hende at den lille kjøreturen sendte støv og sånt oppi innsuget, så det er mulig du må bytte LMM.

 

hmm, skipe saker... Hvor mye koster et nytt LMM? Er det vanskelig og ta av og sette på nytt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer litt i hytt og gevær på det som kommer opp i "Nye innlegg"-delen jeg. Beklager å ha misledet deg. Infoen du fikk først var bare sånn generell "kunnskap" som jeg har samla opp her og der;)

 

Du har ikke misledet meg så dette går veldig fint:) Leverte bilen for en diagnose, de fant ingen ting. Rart:P Men han så en slange som var sliten da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår