Gå til innhold

Sveise rust i kanal og skjerm, Golf 2 - Må jeg kjøpe ny kanal?

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Har funnet noe rust på bilen, og ett av hullene er under kanalen, foran bakhjulet. Trodde bare det var overflaterust, men tok en runde med drill og stålbørste, og da kom det fram et lite hull på skjermen og. Skal få hjelp av brudern til å sveise, og tenkte å kjøpe en hjulbue fra Veng.no, siden det er litt rust rundt hele skjermen. Men jeg tenkte å spare litt penger, og bruke bare vanlig stålplate som tilpasses under kanalen, går det bra? Håper jeg ikke trenger å kjøpe ny kanal bare pga. ett hull.

 

Legger ved noen bilder. Dårlig lys på det ene, siden det er bilde av undersiden av kanalen, men dere ser så vidt omrisset av et hull der. Ca. 10 cm langt.

 

DSC00456.jpg

DSC00457.jpg

DSC00458.jpg

DSC00459.jpg

DSC00460.jpg

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er rusta hull på skjermen, så jeg bytter likegodt hele skjermen og blir ferdig med det, men siden kanalen kun er rusta bak, vil jeg ikke bruke penger på en ny hvis jeg kan fikse det kun med stål.

 

Men jeg fant ikke pris hos Mekonomen. Så det var samme bilde hos de som hos Veng, men er det noen som vet hva det koster for en hjulbue? Veng tar 429,-

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen...Så det holder ikke å kappe ut det som er rusta og sveise inn noen stålplater? Det høres kanskje litt jallamekk ut, men det blir skikkelig gjort om det er mulig. Har ikke så mye penger å rutte med, så er lite keen på å kjøpe kanaler. Ny skjerm blir kjøpt uansett.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veng har ikke 110%pass form men jeg tror veng slår mekonomen på priser om du ikke har prosenter hos mekonomen! Evt sjekke meca ;)

 

Retteråsen

 

Skal bare ha hjulbuen, så det skal kappes, sveises og pusses, så passform der er ikke så farlig.

 

Meca tar over 500,- for samme del. Både Meca, Mekonomen og Veng bruker samme bilde, og omtrent samme søkemotor, så jeg tror nå det meste er det samme.

 

9521591.jpg

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor han bør kjøpe seg en ny bil.

 

Hva faen er det du snakker om?

 

Ja! Selge bilen og kjøpe en annen som helt sikkert ikke er i bedre stand. Det sparer man penger på!

 

Er du helt blåst eller?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår