Gå til innhold

stopp 2003 modell 2.0 tdci


pakke7

Anbefalte innlegg

For en uke siden begynte glødelampen å lyse og bilen stoppet i fart. Noen dager senere begynte bilen å stoppe ved nedbremsing, uten at noen glødelamper lyste. Ca 2 ganger daglig har det skjedd ved nedbremsing, uten noen glødelamper lyser. Tok diagnose hos ford, og de mente det hadde med drivstoff tilførselen å gjøre uten å kunne si mer uten en mye mer omfattende undersøkelse til 3-4000 kroner.

 

Har nå skiftet dieselfilter, men problemet oppstod igjen i dag. Noe tips om hva som kan være problemet, siden det ser ut til å i all hovedsak bare komme ved nedbremsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke lå feilkoder inne, så tipper jeg kamakselføler

 

Kjører rundt i en 04' 130TDCi (160k~ på klokka) og har hatt samme problem 2 ganger; senest i dag, og for 2 uker siden...

Skjedde begge gangene under 'hardere' pådrag...

Motoren kuttet og jeg trillet til en passende stopp-plass begge gangene (flaks!!), og glødelampe/batterilampe/oljelampe lyste.

Skrudde av tenningen i et par min, glødet og så at varsellamper forsvant og startet opp (batteri/oljelampe forsvant etter start).

Jeg har som vanlig med diagnoseverktøyet i handskerommet og leste av evt. feilkoder fra motor; ingenting galt...

 

Hvordan kan en få bekreftet at det er denne føleren, og er det kritisk for bilens helse å få byttet/utbedret før en bruker bilen mer? Hva forårsaker denne feilen? Normal slitasje? -Og er det et varselsignal at en snart må bytte flere deler?

 

-Kan en få kjøpt delen (sensoren?) og byttet denne selv? Evt. hva er prisen?

 

Venter spent på svar ^^

Endret av skogpekka
Skriveleif ^^

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom der er kamakselføler får ikkje ein opp feilkode. Glødelampa blinker og de er kun ein indikasjon på at de er ein motorfeil.

Ha ein 02 2,0tdci og har hadde samme problemet i fjor. Innom fleire verksteder, men de fann ingen ting. Ringte sjølv til eit firma forklarte problemet. De hadde vore ute for samme problemet me fleire biler, hadde skiftet kamakselføleren og da gikk bilene som normalt igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår