Gå til innhold

Liten, aktiv sub under forsetet

Ranger emnet


nordvest

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er helt grønn på dette med bilstereo og håper derfor noen av dere kan hjelpe meg litt...

Jeg har en Mazda 626 98-mod med orginalhøytalere. Mao. ikke noe anlegg å skryte av, men det er kanskje greit minus.

Det jeg savner er vel litt trykk/bass. Ønsker imidlertid ikke å fylle bagasjerom eller baksete med subkasser, men bar et lite løft i de nedre frekvenser slik at lyden kan bli noe mer fyldig og behagelig.

 

Har sett at det finnes noen relativt flate subber som er beregnet til å legge/feste under forsetet. Vil disse gi meg det lile løftet jeg er ute etter?

 

Har en Pioneer spiller med Linje utgang og mulighet for å stille subvolum så den biten er vel grei å få koblet.

Men hvor tar jeg strømmen fra og hvordan gjør jeg det. Er det ved å dele strømledningene til spilleren med sukkerbit og strekke ledning?

 

Hvordan festes disse subene? Er det i setet, i gulvet eller skal de bare ligge der uten feste?

 

Og sist men ikke minst: har noen en rimelig modell å anbefale. Ser at Biltema og Bilextra har en til 1000-lappen? Holder det eller bør jeg gå for noe mer anerkjent? De er dyrere og egentlig mer enn jeg hadde tenkt å legge i dette, men hvis Biltema/Bilextrautgavene er alldeles meningsløse så får jeg vurdere å gå opp i pris....

F.eks denne:

Blaupunkt THB-200A - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer

 

eller denne:

FOCAL BUS20 kit BombA under seat - Bilradiospesialisten - Aktiv subwoofer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lavbudsjett ja :)

Har tenkt på dette med å bytte orgianlhøytalerne (og kanskje gjøre det før subkjøp for å se om det er nok.)

Er det noe sted hvor jeg kan finne ut hvilke høytalere som vil passe til min Mazda uten at jeg må begynne å kutte og skjære osv. Dvs. høyttalere som passer inn i de orginale festene osv...

 

Dessuten: en slik liten aktiv sub under setet vil den trenge separat strømledning fra batteriet i bilen eller kan det hentes fra strømforsyningen til cd-spilleren?

Kan ingenting om dette.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår