Gå til innhold

Darty's '83 Golf!

Ranger emnet


Darty

Anbefalte innlegg

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært plaget med at bilen ofte går på 2000 rpm, og av og til dør den bare ut. Jeg trodde det var voksventilen som var fucka, men siden jeg ikke er noe særlig god på forgassere sa en på jobb at han kunne se på den. Så etter noen minutter med skruing og testing gikk den perfekt! 800 rpm hele tiden, og på tomgang høres nesten ikke motoren! I'm happy!

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overigår når jeg skulle starte bilen og kjøre til jobb gikk den bare litt, for så å stoppe. Fikk ikke start igjen. Så i dag gikk jeg til verks for å finne ut hva det var. Jeg tenkte meg at det kunne være noe med forgasseren siden den ble justert for noen dager siden.

 

I det jeg driver og ser over ting i motorrommet ser jeg plutselig at bensinfilteret er tomt. Så da måtte jeg jo sjekke om jeg hadde bensin, og det hadde jeg ikke! (Jeg tenkte ikke at det kunne være det siden jeg aldri kjører med lite bensin på tanken). Det viser seg at det er en liten bensinlekkasje under bilen, så når jeg prøvde å starte hadde den bare tatt siste rest av bensin, for så å gått tom.

 

Jeg fylte på bensin og prøvde å starte, men jeg måtte bruke blåsespissen for å hjelpe bensinen fram til bensinfilteret, men DA startet den lett :)

 

Så jeg skal ta bilen til jobb i morgen og fikse lekkasjen. Blir sikkert til å gjøre passformen på GTI-leppen bedre med det samme.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på jobb og skiftet bensinslangene. Den ene gamle var så gammel at jeg KNAKK den når jeg tok den vekk!

 

IMG_0666.jpg

 

IMG_0668.jpg

 

 

 

Ellers har jeg også fikset GTI-leppen sånn at den passer bedre. Bilen fikk seg også en vask, så ble en liten fotoshoot. Bilder kommer! :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår