Gå til innhold

Darty's '83 Golf!

Ranger emnet


Darty

Anbefalte innlegg

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det :)

 

 

Skulle egentlig gjøre noen småting med bilen i går etter arbeid, men ble litt bortheftet i å lakke sveisemasken min :drunk:

 

 

IMG_0904.jpg

 

IMG_0905.jpg

 

Men ble ikke helt som jeg ønsket meg, så mulig jeg gjør det på nytt igjen etter hvert. (Er jo dog bare en sveisemaske..)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dommerene var helt idiot etter min (Og de som jeg var der sammen med) sin mening.. F.eks oldschool prisen som egentlig jeg var garantert, men som de heller valgte å gi til en boble som var bygget om til å se ut som noe nymotens/hotrod..

Tingen er ikke at jeg er sur fordi jeg ikke vant, men jeg trodde oldschool var en stil, og ikke hadde noe med alder å gjøre!

Isåfall kunne de kalt prisen "gamleste bil pris"

 

Må bare skyte inn og si at malteserkors i hue og ræv og kantfelger ikke nødvendigvis gjør en bil oldschool.. Og så blir det å definere begrepet, Bobla høres ut til å være bygget i en stil de faktisk bygde i for mange år siden, da blir det mer oldschool enn å bygge en halvgammel bil etter dagens trender spør du meg :)

 

Misforstå meg rett, du har en tøff bil! Men prøve å se det fra dommerenes side kunne jeg vært enig med dem i denne saken her :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener Erik, men tingen var at bobla var bygget som en "ny" bil.. Og den hadde "hotrod" emblem på seg, i mine øyne var det ingenting oldschool med den. Jeg tør faktisk å si at min er mer oldschool enn en boble som har candy lakk, 17" felger, nytt stereo, nye seter osv.. Og tingen var egentlig at når de delte ut prisen sa de noe sånt som "det er ganske enkelt å dele ut denne prisen, siden det er bare en gammel bil her..."

Som sagt før, hadde tingen vært å hatt gamlest mulig bil skulle de skiftet navn på pokalen.

 

Men jeg er ikke bitter fordi at jeg ikke vant, syntes bare at ting burde være i orden når sånner treff arrangeres.

 

 

Terjeth, nei har ikke blitt montert enda, dette er den første helgen på lenge at jeg faktisk bare kan slappe av i stedet for å jobbe med bil, så jeg koser meg! ;)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte inn og si at malteserkors i hue og ræv og kantfelger ikke nødvendigvis gjør en bil oldschool..

 

Altså. Bilen er jo holdt veldig orginal, bortsett fra senk og felger. Du som er felgmann vet jo at bbs rs er old school.

At det henger et jernkors i speilet er jo greit. Men å si i hue og ræv blir iallefall teit.

 

Den eneren her er absolutt old school.

Den bobla som var på treffet var bare old!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er bare ikke helt fan av terminologien som er ute og går ;) Ekte oldschool med BBS RS (for ja, de er oldschool) på denne måtte vært breie felger med 265-dekk og fullt Rieger GTO-kit :) Denne er oldschool, men etter den populære definisjonen - senk og felger + kromdetails og smådill. Jeg foretrekker da selv å si en bil som ser original ut i en tidsriktig farge med hjul og senk. Selv jeg skjønner at en ikke kan velge en sånn beskrivelse på en treffklasse - men når man da stiller i "oldschool"-klassen må man være obs på at det er rom for tolkning av begrepet :)

 

Dommernes begrunnelse for hvorfor gi prisen til Bobla høres dog veldig feil ut, ikke noe å si på det! I "hue og ræva" var en generalisering av "oldschool"-biler, Darty har ikke gått i denne fella - hvis jeg tidligere har gitt uttrykk for at jeg mener det er en korrigering på sin plass :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår