Gå til innhold

1.8T Forge Splitter.

Ranger emnet


KCMania

Anbefalte innlegg

hei igjen!

 

originalt ladetrykk er vel en plass rundt 0,6-0,7.

er usikker på nøyaktig antall runder du må skru her, men du kan prøve å skru litt og kjøre litt mens du lytter etter compressor surge (blafrelyd når du slipper gassen). får du det, så har du skrudd for hardt. det er ikke sikkert du må skru så mye i det hele tatt med originalt trykk. alternativt, send mail til Forge Motorsport. lykke til!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei igjen!

 

originalt ladetrykk er vel en plass rundt 0,6-0,7.

er usikker på nøyaktig antall runder du må skru her, men du kan prøve å skru litt og kjøre litt mens du lytter etter compressor surge (blafrelyd når du slipper gassen). får du det, så har du skrudd for hardt. det er ikke sikkert du må skru så mye i det hele tatt med originalt trykk. alternativt, send mail til Forge Motorsport. lykke til!

 

Okei, får vel nesten bare prøve meg fram da :\ Men når det gjelder å montere ventilen. Er det sant at den skal stå "opp ned" iforhold til den vanlige? Lest litt forskjellig her inne, hva er sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er nok best å prøve seg litt frem.

ang. plassering, så skal den STÅ, slik som vist på bilde/link, og ref. innlegg over. trykket skal altså inn i bunnen på ventilen, og ut på siden.

 

enjoy!

 

Stå? Helt sikker? Gjelder dette alle biler? Jeg satt min liggende. Altså bunnen på ventilen opp mot lmm og filter og siden av ventilen opp mot turbo og cooler. Hva er rett? :\ Og tror jeg stramma litt for mye, skrudde til 17 klikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå? Helt sikker? Gjelder dette alle biler? Jeg satt min liggende. Altså bunnen på ventilen opp mot lmm og filter og siden av ventilen opp mot turbo og cooler. Hva er rett? :\ Og tror jeg stramma litt for mye, skrudde til 17 klikk.

 

bunnen av ventilen skal kobles til røret som kommer frå turbo. og siden av ventilen skal kobles til innsuget på turbo (etter LMM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pjokkur har helt rett, hensikten er at den skal stå.

det GÅR an å koble den andre veien også, men jeg kan ikke garantere at den virker som den skal på den måten.

 

hvis du kjører med originalt trykk og filterboks vet jeg ikke hvor lett det er å høre compressor surge. dersom du får "blafring" når du slipper gassen, så har du sannsynligvis strammet den for mye, dermed går ikke luften gjennom ventilen men rett tilbake der den kom fra gjennom turbo.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pjokkur har helt rett, hensikten er at den skal stå.

det GÅR an å koble den andre veien også, men jeg kan ikke garantere at den virker som den skal på den måten.

 

hvis du kjører med originalt trykk og filterboks vet jeg ikke hvor lett det er å høre compressor surge. dersom du får "blafring" når du slipper gassen, så har du sannsynligvis strammet den for mye, dermed går ikke luften gjennom ventilen men rett tilbake der den kom fra gjennom turbo.

 

Okei da skal jeg ned å snu om på det senere :) Har originalt trykk og BSR optiflow. Får litt blafring eller flutter, så tror eg må skru litt ned på den, kanskje ned til 12-13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å prøve seg fram med justering av ventilen... men jeg anbefaler at du setter den riktig vei først.

hvem vet, kanskje den mystiske klikkelyden forsvinner?

dersom slangen til ventilen ikke sitter skikkelig vil den hoppe av, og ventilen vil følgelig ikke fungere.

 

Har satt den rett vei :) Og skrudde ned ventilen til 10 klikk nå og da ga lyden seg. Håpe alt er på stell nå, hehe. Jeg er håpløs, men better safe then sorry, så spør heller om hjelp :) Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Monterte denne splitteren på i dag, monterte den 100% resirkulerende igennom den største åpningen. Stilte den 25 hakk opp fra venstre.

Jeg fikk nesten ingen lyd, og den lyden som jeg fikk minna mere om 007 ventilen, kjedelig pyssh. Hva må jeg gjøre?

 

med 100% resirk vil du få omtrent tilsvarende lyd som 007.

hvor mye ladetrykk kjører du med?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår