Gå til innhold

Bilstereo problemer

Ranger emnet


mysterio90

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg la merke til at høytalerne bak i bilen ikke funket selv om de var koblet til riktig. Så jeg tok CD spilleren ut av dashen og fant ut at en av ledningene ikke var koblet sammen. Så jeg plugget dem bare inn og voops så virker høytalerne bak, ihvertfall i noen få minutter.

Etter ca 10min så slo CD spilleren seg av og nekter å virke, den vil altså ikke slå seg på. Til og med original klokka som er i Toyota Carina er nå slått av. Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjoner har sikringer.

Du må nok finne ut kva for ein sikring som er defekt og kjøpe ein som er lik.

Kjøp med nokre ekstra sikringer.

 

Kvifor var ikkje bakhøgtalerene tilkobla?

Har tidligere eigar av bilen prøvd det same og fann ut at sikringen vart øydelagt når bakhøgtalerene var tilkobla?

Derfor er det greit med nokre ekstra sikringer

 

Sjekk om ledningane til bakhøgtalerene ikkje er avisolerte og kommer borti kvarandre eller jord

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 små høytalere foran og 2 bak. Jeg synes at lyden var grei så jeg sjekket aldri bak, men da jeg tok meg tid og så etter så viste det seg at de ikke var på. Da jeg sjekket ledningene så var det kun 1 som var tilkoblet med ledninger, mens inngangen av den ledningen var ikke plugget inn i stereoen bak. Så jeg plugget den inn og så at den ene høytaleren bak begynte å virke. Etter noe få min ble vist sikringen ødelagt.

 

Finner jeg i manualen hvilken sikring som går til klokke&stereo? Mulig å kjøpe sikringer på mekonomen? Jeg får nemlig 20% rabatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanligvis sikring bakpå spilleren.

 

So skal spilleren ha 12v ifra batteriet med sikring nær batteriet. (antagligt i sikringsholderen i motorrommet)

Er det lagt opp ny strømledning ifra batteriet, er det berre å følge ledningen. Skal være sikringsholder i nærheiten

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår