Gå til innhold

Lakkeringsproblem!

Ranger emnet


Sufian

Anbefalte innlegg

Hei, nå trenger jeg virkelig hjelp. Har sparklet en liten del av panseret og lakket. Men det jeg sliter med er at jeg får en UTROLIG tydelig kant når jeg først tar av teipen. Ser ut som om det har blitt sveiset på en metallbit. Har planer om å pusse ned og deretter lakke på nytt, men først trenger jeg tips til hvordan jeg kan bli kvitt eller gjøre noe med at den ikke er like synlig.

Sliter med samme problem på bakfangeren.

 

Takk på forhånd. :pray

- Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet?

- Åh, en, to, tre...

- Måneder?

- Nei, biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik jeg skjønte det har du tykk kant av maskeringa? da har du alerede der gjort det feil. du skal i grunn maskere på avstand, og bare flekke, ikke spraye at det legger seg kant der teipen skiller. når det er gjort må du rubbe og polere opp panseret ditt for åfå det fint gjevnt og glatt igjen. men dette krever nok litt skills

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er vel å maskere ett stykke utenfor det du skal ha lakkert, og skygge lakken utover. Men da kommer du til å lakkere delvis oppå den lakken som er der fra før, ja.

 

Nå vet ikke jeg åssen lakk du har, og om du har klarlakk utenpå. Men for å få ett greit resultat kan du våtslipe området med 2000 papir, og rubbe og polere opp igjen hele panseret med maskin. Men vær obs på at at hvis du har klarlakk utenpå, så kan ikke grunnfargen på feltet du har lagt være tykkere enn det som er utenfor, da blir det feil.

Da vil jeg anbefale deg å våtslipe lakkskjøten, og skygge klarlakk over ett større område, for etterpå å rubbe og polere igjen panseret med maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god, jeg skal ha klarlakk ja. Det er det som er vanskelig å få et like tykt lag som den gamle lakken. Skal prøve å få kjøpt denne 3M maskeringsteipen og se om den er til noe nytte. Takk for hjelpen så langt :):pray

- Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet?

- Åh, en, to, tre...

- Måneder?

- Nei, biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et lite tips: Enkleste måten å få en fin kant du kan rubbe opp er ved å holde en papp-plate med den formen du ønsker at lakk linja/kanten skal gå og holde den 1-2 cm over der du skal avslutte lakken på delen du skal lakkere og spraye rett ned på kanten av plata. da vil du slippe å få en skarp kant. Men husk at det er kun klarlakk som er mulig å rubbe med et någet greit resultat. Selv hater jeg 1-komponent produkter, noe enhver billakkerer kan si seg enig i hvis man ser bort ifra materialkostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips: Enkleste måten å få en fin kant du kan rubbe opp er ved å holde en papp-plate med den formen du ønsker at lakk linja/kanten skal gå og holde den 1-2 cm over der du skal avslutte lakken på delen du skal lakkere og spraye rett ned på kanten av plata. da vil du slippe å få en skarp kant. Men husk at det er kun klarlakk som er mulig å rubbe med et någet greit resultat. Selv hater jeg 1-komponent produkter, noe enhver billakkerer kan si seg enig i hvis man ser bort ifra materialkostnader.

 

Jeg har gjort uttoning med våtslip og polering med tettlakk med godt resultat, så jeg er ikke enig i at det bare går med klarlakk.

 

Her er en tråd jeg laget for en tid tilbake om dette temaet:

http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri/236396-fade-out-spotlakkering-bilder.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror ikke vi snakker om samme ting. Det jeg skal frem til er at hvis du skal flekke ut en farge så anbefaller jeg å legge et klarlakk strøk litt lengere ut enn fargen så du rubber klarlakken. Hvis jeg lakkerer en bil som er i 1 sjikt som skal flekkes ut, legger jeg alltid et strøk klarlakk på toppen som jeg flekker ut med, for så å rubbe klarlakken, ikke fargen. dette for å slippe fargeforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår