Gå til innhold

gliset:)

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gliset:)

  • Bursdag 07/21/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    fart og spenning
  • Modell (eks S4)
    golf GTI
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    billakkerer
  • Motor (eks 1.6)
    2.0l
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ..under oppbygging!
  • Fylke
    oslo

Contact Methods

  • Bosted
    grefsen

gliset:)'s Achievements

  1. slip med 2500 korning og rubb de opp igjen. pleier å bli bra.
  2. Tror ikke vi snakker om samme ting. Det jeg skal frem til er at hvis du skal flekke ut en farge så anbefaller jeg å legge et klarlakk strøk litt lengere ut enn fargen så du rubber klarlakken. Hvis jeg lakkerer en bil som er i 1 sjikt som skal flekkes ut, legger jeg alltid et strøk klarlakk på toppen som jeg flekker ut med, for så å rubbe klarlakken, ikke fargen. dette for å slippe fargeforskjell.
  3. Nå er ikke jeg noen ekspert av sprayboks lakk da jeg generellt er motstander av 1-komponent produkter. Meeen, kan ikke helt se problemet med klarlakk utenpå og hvorfor det skulle tåle mindre. Eneste som er er at det blir tykkere med materialer og hakkene kan bli styggere. Men så bygger ikke spray-lakk så veldig i tykkelse heller. Kjør på. Blir det rævva så leverer du de bare til pulverlakkering, noe jeg mener er det mest riktige å gjøre med felger da det er mye mere slitesterkt enn noe annen lakk. Koster vanligvis ikke mere enn rundt 500kr felgen.
  4. Er nok desverre det siste som er tingen her. Inget håp å få det pent uten en lakkering, å hvis det har flasset på hele bilen..ja da snakker vi hellakkering. Forresten et forbanna drittarbeid når lakken slipper for det er et sjangsespill hvis man ikke sliper ned hele bilen, for man vet aldri hvor det kommer til å slippe mere senere :( sorry, men sånn er det desverre
  5. Må ærlig si at jeg har aldri opplevd at basen har løst opp tidligere base og synes det høres veldig rart ut. Våtsliping på base er en dårlig ide, men det du kan gjøre er å slipe tørt med 600 når basen er ordentlig tørr. Ang. de skjoldene så anbefaller jeg deg å ta et dusje strøk vått-i-vått over til slutt. hold sprøyta 50-60cm unna og bare dusj på. Men det med at lakken renner høres rart ut, men nå har jeg aldri vært borti merket du bruker heller så det kan jeg ikke svare på. Vet du om basen skal tørke mellom strøkene? Det varierer også fra produsent til produsent..
  6. Forsnakket meg litt der ja. Vet at det er under utvikling, men det jeg mente var at jeg har ikke hørt om noe som er brukanes på markedet enda som jeg vet om.
  7. Akkurat de rette ingrediensene vet jeg ikke. Hehe, men er laget av noe nylon-plast ish materiale. Ganske hard.
  8. Bruk denne. tar ikke metallet, men effektiv mot lakk. http://biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Slipemateriale/Grovrengjorer1/
  9. Kan si det slik at hvis du ikke har lakkert med sprøyte før så vil du nok ikke få merkbar stor forskjell fra biltema til dyrere sprøyter. Kjøp en biltema sprøyte og øv øv øv. Deretter kan du jo oppgradere utstyret når du føler at du har fått dreisen på sprøyte føringa. BTW ikke bare sprøyte som gir resultater. Mye av resultatet ligger også i omgivelsene og lakkereren. Og kjøp HVLP/overliggende kopp sprøyte da disse krever vesentlig mindre arbeids trykk, noe som er ganske greit hvis man bruker en hobby kompressorer. Et godt tips er å vanne gulvet og vegger hvis du ikke har tilgang på lakkboks. Da slipper du mye støv som føykes opp fra gulv og vegger ;)
  10. Benga fungerer fint med sprøyte, blir sånn semi glans. Men er to ting du må huske på: 1. Den må tynnes ut med f.eks whitesprit 2. får du sig så kan man ikke slipe bort sig og rubbe opp igjen da benga ikke får tilbake glansen. (snakker da av egne eksperimenter. Kan godt hende andre har klart det)
  11. Ingen 1-sjikt som er vannbasert. Det du har fått er mest sannsynlig base som er beregnet å bli toppa med klarlakk. Mange eldre biler som har 1-sjikt, dvs lakk uten klarlakk men er da løsemiddel basert som blandes med herder. Jeg har iallefall verken hørt eller vært borti vannbasert 1-sjikt lakk alle de åra jeg har vært lakkerer.
  12. Hvis du er redd for koking så hold deg iallefall unna 1-komponent produkter! Hagmans epoxy grunning er fin. Er å få kjøpt på VENG og Bilextra og sikkert flere andre steder.
  13. Et lite tips: Enkleste måten å få en fin kant du kan rubbe opp er ved å holde en papp-plate med den formen du ønsker at lakk linja/kanten skal gå og holde den 1-2 cm over der du skal avslutte lakken på delen du skal lakkere og spraye rett ned på kanten av plata. da vil du slippe å få en skarp kant. Men husk at det er kun klarlakk som er mulig å rubbe med et någet greit resultat. Selv hater jeg 1-komponent produkter, noe enhver billakkerer kan si seg enig i hvis man ser bort ifra materialkostnader.
  14. Vel, tviler på at du får skannet den da fluoriserende farger ikke akkurat er vanlige i sortemanget. Men hør med en lakkleverandør om hva de har av fluoriserende farger. Ambulanser er vel folie? Uansett, har selv spurt teknikeren vår om dette en gang og han nevnte at de hadde solgt noe til lakkering av rednings-helikoptere. Men var ikke noe han hadde på innerlomma.
  15. Hvordan kappet du bakdørene? Fra hvindulist i bakkant og ned rundt til fremre nedre hjørne på døra? Vil det ikke bli en glippe mellom bakskjermen og døra da? Og hvor langt kappet du bakover bak hjulbuen?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår