Gå til innhold

kikker ZX Series 750-Watt Class D Monoblo forsterker som plutselig slutter og gi lyd!

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

er det noen andre innstillinger eller dipswicher på forsterkeren som kanskje har blitt flyttet på a? sjekk at du har strøm, god jord remote og signaler inn på forsterkeren og titt samtidig på alle innstillinger at de er der de skal være.. stemmer alt dette er nok forsterkeren kast..

Endret av quattromaniac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen andre innstillinger eller dipswicher på forsterkeren som kanskje har blitt flyttet på a? sjekk at du har strøm, god jord remote og signaler inn på forsterkeren og titt samtidig på alle innstillinger at de er der de skal være.. stemmer alt dette er nok forsterkeren kast..

 

prøvde forsterkeren i bilen til en kompis og da funket den heller ikke!

 

alt står på og lyser grønt, får bra med strøm og jord ja, og siknalkabler er i

 

syns det er merkelig for den funket bra og spiller aldrig noe høyt. så ble den kopla av for så kopla på igjenn helt bak i bilen der den skulle være.. og da var det at den ikke ville virke mere.

 

jævla rart når det ikke er noen synlige skader invendig ikke noe brent og null luk. hmmmmm.

 

er jo ikke en billig forsterker så er jo mulig det lønner seg å reparere om det skulle være noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjelden det lønner seg å reparere elektronikk i norge.. lån forsterkeren til kompisen din og koble opp i bilen din da så er du sikker på at det er forsterkeren din og ikkeno anna i oppkoblingen din.. kan jo være at spola på basseren har brent seg og.. har du sjekka swichen på forsterkeren din? har opplevd at disse kan stelle seg litt på snei.. finner du ut at det er forsterkeren din bør du selge den til en som kjøper ødelagte stereokomponenter og heller skaffe deg en ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjelden det lønner seg å reparere elektronikk i norge.. lån forsterkeren til kompisen din og koble opp i bilen din da så er du sikker på at det er forsterkeren din og ikkeno anna i oppkoblingen din.. kan jo være at spola på basseren har brent seg og.. har du sjekka swichen på forsterkeren din? har opplevd at disse kan stelle seg litt på snei.. finner du ut at det er forsterkeren din bør du selge den til en som kjøper ødelagte stereokomponenter og heller skaffe deg en ny..

 

har prøvd basseren også i bilen hans og den funket, for noen dager siden prøvde vi min forsterker og da kom det ikke noe lyd ut av den. så kopla han på sin igjenn og da funka alt=). er jo ikke noe brytere på forsterkeren nesten jo! det er 3 runde greier du kan vri på for å justere! ellers er det en liten bryter og den har jeg flytta på før da det funka uten at det ble noe forskjell på lyden.

 

ellers er det bare 4 signalinganger og joring , + og remote samt høytalerutganger.

 

skjønner ikke hva det kan være med den jeg!

 

hva mener du med switsh? hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjelden det lønner seg å reparere elektronikk i norge.. lån forsterkeren til kompisen din og koble opp i bilen din da så er du sikker på at det er forsterkeren din og ikkeno anna i oppkoblingen din.. kan jo være at spola på basseren har brent seg og.. har du sjekka swichen på forsterkeren din? har opplevd at disse kan stelle seg litt på snei.. finner du ut at det er forsterkeren din bør du selge den til en som kjøper ødelagte stereokomponenter og heller skaffe deg en ny..

 

Tull. Kosta meg 1100kr å reparere Rockford Forsterkern min, og den utklasserer blandt annet 1200WRMS monoblokka mi per dags dato :)

 

Har du sjekka at utgangene ikke er blåst?

Penger som ikke durer er død kapital
Bor du i Østfold eller i nærheten, og har lyst på bilder av bilen din? Ta kontakt!
1993 Toyota 4Runner 3.0TD - 1977 Audi 82 LS - 1986 Yamaha XT350
x: 1997 Volvo V70 2,5TDi - 1991 Audi 80 1.8 Russebil Edition - 2000 Audi A3 1.8T Quattro - 1976 Volvo 244 1,9DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

`Men da sendte jeg den inn til noen som reparerer elektronikk, ikke til forhandleren, da blir det fort veldig dyrt :P

Penger som ikke durer er død kapital
Bor du i Østfold eller i nærheten, og har lyst på bilder av bilen din? Ta kontakt!
1993 Toyota 4Runner 3.0TD - 1977 Audi 82 LS - 1986 Yamaha XT350
x: 1997 Volvo V70 2,5TDi - 1991 Audi 80 1.8 Russebil Edition - 2000 Audi A3 1.8T Quattro - 1976 Volvo 244 1,9DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Kosta meg 1100kr å reparere Rockford Forsterkern min, og den utklasserer blandt annet 1200WRMS monoblokka mi per dags dato :)

 

Har du sjekka at utgangene ikke er blåst?

 

javell får vel sende den inn da!

alt ser helt ut, skal se nermere på den igjenn.

den er testet i en annen bil og der funka den heller ikke! så er nok ikke noe med signalkablene.

min slår seg aldrig i protect, blir grøn og forblir det til jeg drar ut remote eller slår av spiller.

 

`Men da sendte jeg den inn til noen som reparerer elektronikk, ikke til forhandleren, da blir det fort veldig dyrt :P

 

mhm, kan hende det ja=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javell får vel sende den inn da!

alt ser helt ut, skal se nermere på den igjenn.

den er testet i en annen bil og der funka den heller ikke! så er nok ikke noe med signalkablene.

min slår seg aldrig i protect, blir grøn og forblir det til jeg drar ut remote eller slår av spiller.

 

er det ingen synlige skader så må måleutstyr og oscilloskop beyttes.. send den inn og hør om det er verdt å fikse på du.. er det en garantisak eller liknende vil du vel få dekka mye av skaden, men er det brente utganger/innganger så er det feilbruk og all påkost vil gå på deg.. desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel rundt en 4-500kr å feilsøke den (gjorde den med RF forsterkeren min) også kommer komponenter osv i tillegg, så ville nok tenkt over om det faktisk er verdt det ;) Jeg ville gjort det med forsterkeren din. Kicker er ikke noe dårlig merke det, og den drar vel en god del også :)

Penger som ikke durer er død kapital
Bor du i Østfold eller i nærheten, og har lyst på bilder av bilen din? Ta kontakt!
1993 Toyota 4Runner 3.0TD - 1977 Audi 82 LS - 1986 Yamaha XT350
x: 1997 Volvo V70 2,5TDi - 1991 Audi 80 1.8 Russebil Edition - 2000 Audi A3 1.8T Quattro - 1976 Volvo 244 1,9DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår