Ascona77 Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 Er det noe her på forumet som har vært borti chipping av caravelle 2,5tdi 88 hk? Har hørt rykter om at man risikerer at gearkassen ryker hvis man gjør det pga for høyt dreiemoment. Vurderer å gjøre det på min, men ikke hvis kassen ryker. Har også vurdert å ettermontere intercooler da den ikke har det. Setter pris på tilbakemeldinger hvis noen der ute har vært borti problemstillingen. Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Kassa tåler det helt fint. Kjør på med chip (IKKE powerboks..) og org intercooler fra 102hk og bilen vil gå radikalt bedre. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheCreator Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Hei sjekk gjerne siden http://www.caravelle.dk de kan masse om temaet. Jeg har også gjort det med min, sjekk min side: http://home.online.no/~lejoande/index.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona77 Skrevet November 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Hei. Takk for svar og linker. Har nå bestilt meg hardwaren for å chippe bilen(e) selv. Jeg er nå den lykkelige eier av 2 stk Caravelle T4. En med 88 hk og en med 102 hk. Det som jeg har nevnt med kassen er at jeg har hørt at den er den samme på 2,4 sugediesel og 2,5 tdi 88 hk. Reversen på 88hk er til venstre og opp, mens den på 102 hk er til høyre og ned, så det er kanskje noe i det. Har nå fått tilbud på kasse med sperre til 5000, og intercooler til 1500 med alle slanger, fester og sensor, så det blir nok chipping på den uansett:) Driver nå å surrer rundt på nettet for å finne meg softwaren hvor fila til ecu'en er modifisert sånn at jeg kan prøve før jeg evt kjøper til 102 hk. 88 hk vil få ca 118 hk og med intercooler i tillegg, så vil jeg vel komme opp i bortimot 130 hk på den å det er ikke ille:). Hardwaren er bestilt herfra: http://www.chinabuye.com Koster 45$ inkl frakt. Den heter KWP2000 PLUS. Her er link til den direkte http://www.chinabuye.com/kwp2000-plus-ecu-remap-flasher-tuning-tool Noen som har kontroll på "gratis" filer på nettet, så mottas tips med stor takknemlighet:thanks Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet November 14, 2010 Rapporter Share Skrevet November 14, 2010 Hei En amma ting du og kan gjøre, er å skifte dyser til 151hk dyser. Disse koster ca 2000 kr på ebay, og da får du ca 135-140 hk. Visst du da chipper bilen i tilleg, så får du vel enda 20 hk til. Har og hørt om de som bruker dyser fra 140 hk motor til audi/volvo. Da får du og omtrent det samme. Registrer deg på http://www.vwbus.no/forum/, der finner du masse info om disse bilene. Har selv disse 151hk dysene liggende for montering i min. Eneste bakdel med å skifte dyser er at den ryker en del mere. Så det anbefales ikke å kjøre med campingvogn, for å si det sånn. Men det gjelder det samme med chipping og da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.