Gå til innhold

Retting av feil eller heving av kjøp?

Ranger emnet


BasseBoii

Anbefalte innlegg

Hei. Mandag den 22.03.10 så ble jeg en stolt eier av en nissan 200sx.

 

Hatt den i en uke da. Funka fint.

Men igår gikk bare ting dårlig.

 

Jeg kjørte "normalt" til en fest hvor jeg skulle stå vakt. Hvor da bilen plutselig stopper. Og vil ikke starte igjen. Viser seg da at jeg ikke har igjen en dritt olje.

Sjekka under bilen ikke noe høl i båndplata eller noe. Så fyller jeg 3 liter med olje. Og det forsvinner på en halvtime. Skrur vi opp slangen ifra turboen til innsuget så er det masse olje søl. Pluss at dumpventilen var full av olje den og. pluss at bak motoren så er det litt oljesøl. De som jeg snakka med som har skrudd bil før sa at sannsynligvis topppakninga hadde gått Og turboen. Er det mulig å få heving av kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spørs nå om du kan bevise at dette var slik da!

 

ikke glem at den bilen rommer 3.6l olje. så om du har fyllt på 3l. da har du i gåseøyne rasa den motore tror jeg. Hvordan stoppa den? slukna? eller kilte den seg helt?

 

du er sikker på at du ikke har sprekk i blokka no sted? Turboen din kan garantert være gåen ettersom du har olje i ic røra dine, men at toppakninga har gått har jeg ikke helt trua på!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåjah, ikke glem at DU har kjørt den i snart 7 dager, da du testa den funka alt fint. på 7 dager kan enhver kjøper kjøre som en idiot og ødlegge ting.

 

Så den der må du nok kjempe litt med tror jeg. med mindre du kan bevise at det er turboras som følger av slitasje, men da skulle du ha røyklagt hele byen bak deg i flere dager pga olje som forbrenner i turboen

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikkeno å si om det ikke er bytta på 6mnd! Spm er hvor mye han kjører daglig! det anbefalles å bytte olje fra 5-7.000km ved litt hardere kjøring, men du kan fint kjøre 20å.

 

Spm er jo om han i det heletatt har peila olje og kjørt og kjørt, og det har vært lekkasje no sted og til slutt gått tomt hos deg.

Men som sagt! hadde turboen din vært gåen hadde du uten tvil lagt igjen olje bak på bilen din, og ryki som faaen bak deg (hvitt).

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ville gjort om jeg var deg, er å foreta en SKIKKELIG motorvask, også under i fra. få motoren helt tørr og ren, bruk motoravfetting.

 

så fyller du olje, og tar deg en kjøretur i noen dager, så du kan begynne å feilsøke, etter lekkasjer på motoren din. se også bak på bilen din. er det mye ollje/fett flekker over hele ræva på bilen din? så har du garantert gåen turbo væffal.

 

du kan også før du starter opp igjen, skru av luftfilter røret ditt, også det 45graders vinkelen som sitter på turboen din, slik at du kommer til impellerne (turbinen) så kan du kjenne etter om det er slark.

det skal være BITTE litt sideveis/opp ned men det skal helst ikke være NOE som helst frem og tilbake/inn ut

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

angre rett gjelder ikkje ved kjøp av privat personer. men vist det viser seg og være problemer som forige eifger burde vist om så er det på han dette ligger. eg ville tatt en naf test for og se om dei kan finne ut av dette, og om dei kan gi en vurdering på om dette er noe forige eiger burde vist også.

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår