Gå til innhold

"Merkelig" problem B230F 1988

Ranger emnet


9ls trond

Anbefalte innlegg

heisann allihop!

 

Har søkt, men fant ikke noe..

 

Har et litt "merkelig" problem her.

Bilen starter ikke for tiden, har gnist.

Bensinreleet TRODDE jeg var kaputt, prøvde med et nytt, men samma med det.

Det som er problemet, er at i det jeg vrir om tenninga, så er det som om releet ikke slår inn skikkelig, og dermed får jo ikke motoren bensin. Releet ligger liksom å "freser", slår inn og ut helle tiden..

Noen som har svar på dette, evt. hva skal jeg feilsøke på?

 

Takker masse for svar!

Endret av 9ls trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er noe diagnose uttak på LH 2.2 må man sjekke ting for ting. Her er en lite liste over de tingene jeg ville sjekket først.

 

1 Sjekk spenningen på alle pinner på releet spesielt styresignalet fra hjernen og jord.

 

2 Sjekk turtall signalet fra tenningshjernen til jetroniv hjernen.Dette kommer inn på pinne 1 på jetronic hjernen. Dette signalet skal pulsere.

 

Espen

Pyro_smurf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freser releet på tenning trinn II eller III (start)? Hvis du har det hvite releet er det et dobbeltrele som først starter hjernen som igjen sender åpningssignal tilbake igjen til releet og åpner bensinkrana.

 

Har du et gammelt batteri? Jeg brukte altfor lang tid på å finne ut at det var batteriet mitt som begynte å yte for lav spenning. Min fyrte en gang i blant, og siden jeg har bytta bokser og feilsøkt en gang før ofret jeg ikke batteriet så mye utover at jeg toppladet det flere ganger.

 

Er det noen som vet hvor lav spenning diverse Bosch hjerner takler før de ikke vil virke? Jeg husker ikke tallene nå lengre men si jeg hadde ned mot 9V på batteriet og 7-9V over bensinpumpene mens startern gikk rundt. Håpløst å lete når man ikke vet hva man driver med og ei heller hva man skal se etter.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår