Gå til innhold

Chip til V50 1.6D. Hvor kjøpe dette? *Bestchip.no?

Ranger emnet


LoopzoR

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min mor og jeg hentet akkurat oss en ny bil i sted, det ble en 07' V50 1.6d.

Vi skulle egentlig dra for å hente en 2.0d, men ettersom selger ikke hadde sagt hele sannheten om bilen, så da turte vi ikke å kjøpe denne.

Så da gikk valget til 1.6d utgaven. :)

 

Bilen går jo bra, men vi hadde håpet på litt mer power, ettersom vi egentlig så etter 2.0d.

 

Søker litt rundt på chip til denne bilen, og har funnet en side som heter "bestchip.no". Som ser ut som selger chip med brae oppgraderinger, og til en billig penge.

 

 

Det står at denne chippen skal gi 144HK og 319NM og koster: kr 2 500,-

 

Er det denne chipen som er mest brukt, eller hva er det dere går for? :)

 

 

PS. Til dere som er på utkikk etter 2.0d, så anbeflaer jeg dere å ikke se på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21221011

 

Det er mange av rifter på seter, taktrekk, dørtrekk, og stinker hund.

Han sa til oss at den ikke var import over telefon, men når vi kom så fant vi ut dette ganske så fort. Ettersom alt av GPS, instruksjonsbok, osv. er på tysk. Det vriker som at det er noe klikk med sentrallåsen på den også.

Dessuten så er KM-stand snart 77.000km.

 

Setter stor pris på alle svar :D

 

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slår meg er at dette bare er humbug. For det første så heter firmaet best CHIP. Men de chiper ikke biler. De sender deg en tuning bok du må montere selv. Ikke det at det er noe galt i å montere boksen selv sett bort fra at bokes stort sett bare er noe dritt. ALLE biler selv 2 like som kommer ut etterhverandre vil ha små forskjelder på motoren. Når du bruker en boks som dette med ett prefabrikert programvare som skal være universalt så tar den ingen høyde for hvordan din motor er. Den bryr seg katta om alt som har med parramerere og gjøre og kun øker turbo trykk og drivstoffmengde. Ja det er lett og ja det er billig. Men resutatet blir jalla og er du riktig uheldig ender det med at hele motoren går til helvette og da ble brått den billige tuning boksen veldig dyr når du må regne inn motorbytte eller havari/overhaling med i prisen.

 

Skal du først chipe bilen så gjør det skikkelig. Greit det koster ca dobbelt så mye men da får du det hvertfall gjort ordentlig også får du ett program som faktisk passer til din motor og ikke nabon sin som tilfeldigvis kjører samme bil.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slår meg er at dette bare er humbug. For det første så heter firmaet best CHIP. Men de chiper ikke biler. De sender deg en tuning bok du må montere selv. Ikke det at det er noe galt i å montere boksen selv sett bort fra at bokes stort sett bare er noe dritt. ALLE biler selv 2 like som kommer ut etterhverandre vil ha små forskjelder på motoren. Når du bruker en boks som dette med ett prefabrikert programvare som skal være universalt så tar den ingen høyde for hvordan din motor er. Den bryr seg katta om alt som har med parramerere og gjøre og kun øker turbo trykk og drivstoffmengde. Ja det er lett og ja det er billig. Men resutatet blir jalla og er du riktig uheldig ender det med at hele motoren går til helvette og da ble brått den billige tuning boksen veldig dyr når du må regne inn motorbytte eller havari/overhaling med i prisen.

 

Skal du først chipe bilen så gjør det skikkelig. Greit det koster ca dobbelt så mye men da får du det hvertfall gjort ordentlig også får du ett program som faktisk passer til din motor og ikke nabon sin som tilfeldigvis kjører samme bil.

 

 

Ok, takk for infomasjonen.

Men vet dere om noen steder der de selger og monterer chip i Telemarks området da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autopower.no selger disse i Norge.

 

Det er bare å plugge kabelen i diagnoseuttaket, sette på tenninga og trykke på programmering - så går dette av seg selv:)

Du kan når som helst tilbakeprogrammere bilen. BSR kontrollerer programvarene sine kontinuerlig, og kommer med oppdateringer over internett som du kan legge inn i PPC boksen og programmere inn i bilen din.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Første som slår meg er at dette bare er humbug. For det første så heter firmaet best CHIP. Men de chiper ikke biler. De sender deg en tuning bok du må montere selv. Ikke det at det er noe galt i å montere boksen selv sett bort fra at bokes stort sett bare er noe dritt. ALLE biler selv 2 like som kommer ut etterhverandre vil ha små forskjelder på motoren. Når du bruker en boks som dette med ett prefabrikert programvare som skal være universalt så tar den ingen høyde for hvordan din motor er. Den bryr seg katta om alt som har med parramerere og gjøre og kun øker turbo trykk og drivstoffmengde. Ja det er lett og ja det er billig. Men resutatet blir jalla og er du riktig uheldig ender det med at hele motoren går til helvette og da ble brått den billige tuning boksen veldig dyr når du må regne inn motorbytte eller havari/overhaling med i prisen.

 

Skal du først chipe bilen så gjør det skikkelig. Greit det koster ca dobbelt så mye men da får du det hvertfall gjort ordentlig også får du ett program som faktisk passer til din motor og ikke nabon sin som tilfeldigvis kjører samme bil.

 

Heisann.

Detta var kraftige ord. . .

 

Du har noe rett, men en del feil også!!!

Slike bokser chipper ikke turbotrykk. Som ett resultat av raskere moment kan turbotrykket kommer raskere. Men ikke generelt økt trykk. Du ønsker ikke den økte varmen i motoren- nedsmelting etc Mao fare for havari.

 

Slike sett optimaliserer parametere mht tennings innstilling, innsprøyting etc som du sier. Men hvorfor er det dritt.

Det fungere jo som ei kule, Har brukt dette på mange av mine biler. Kan ta med boksen til neste bil, ingen fare for at verkstedet laster inn ny software og sletter tuninger, Kan ta det vekk før service etc. mht garanti. Og har kjørt tilsammen over 300.000 km med boks i bil og aldri hatt motorproblemer som kan relateres til dette.

 

Det som kan få en motor til å gå til helvete- dine ord: Er jo nettopp det du er inne på - økt turbo trykk. Mao da må en kople ut- justere sikkerhetsverdiene for temp i eksos etc. Her er en ute på tynn is fort!

Med boks er alle bilens sikkerhets systemer inntakte. Og motor " havari" som følge av denne typen tuning er i praksis umulig. Da er det en annen feil som har skapt ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPC-tuning fra BSR som andre her anbefaler kan absolutt anbefales av meg også. Det er null problem å ordne selv, samme hvor lite peiling du har. Enkel og kort bruksanvsisning, tok 4-5 min. på en annen bil. Like enkelt å stille tilbake til originalt. Og effekten de oppgir hadde jeg absolutt ingen grunn til å tvile på.

Autopower i Arendal er norsk importør/forhandler.

Endret av Bærumsmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Detta var kraftige ord. . .

 

Du har noe rett, men en del feil også!!!

Slike bokser chipper ikke turbotrykk. Som ett resultat av raskere moment kan turbotrykket kommer raskere. Men ikke generelt økt trykk. Du ønsker ikke den økte varmen i motoren- nedsmelting etc Mao fare for havari.

 

Slike sett optimaliserer parametere mht tennings innstilling, innsprøyting etc som du sier. Men hvorfor er det dritt.

Det fungere jo som ei kule, Har brukt dette på mange av mine biler. Kan ta med boksen til neste bil, ingen fare for at verkstedet laster inn ny software og sletter tuninger, Kan ta det vekk før service etc. mht garanti. Og har kjørt tilsammen over 300.000 km med boks i bil og aldri hatt motorproblemer som kan relateres til dette.

 

Det som kan få en motor til å gå til helvete- dine ord: Er jo nettopp det du er inne på - økt turbo trykk. Mao da må en kople ut- justere sikkerhetsverdiene for temp i eksos etc. Her er en ute på tynn is fort!

Med boks er alle bilens sikkerhets systemer inntakte. Og motor " havari" som følge av denne typen tuning er i praksis umulig. Da er det en annen feil som har skapt ting.

 

 

Optimaliserer egentlig ikke noe som helst. Øker enten trykket eller innsprøytningstiden - altså mengden med drivstoff. Dette vil medføre ekstra soting i motoren, da hverken tenningstidspunkt eller turbotrykk vil bli korrigert. Hos en del personer funker disse boksene veldig greit med, andre ikke.

Kan vere to tilsynelatende like biler, med samme motor, der ene funker dette som knall og den andre ikke. Derfor liker ikke jeg å anbefale slike bokser.

 

Havari er fullt mulig. De eldste femmerdieselene til volvo hadde bla en svakhet i toppen pga små oljekanaler. De som da kjørte akkurat over serviceintervall kunne risikere havari i toppen. Økt dieselmengde uten økning av turbotrykk, vil føre til ekstra soting.

Endret av Mad-Ass

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår