Gå til innhold

årsavgift ved kjøp av bil i februar

Ranger emnet


MrLee

Anbefalte innlegg

Hei!

 

kjøpte en bil/delebil i begynnelsen av februar for 6000,-

 

årsavgift ble ikke nevnt i kontrakten, men hvem er ansvarlig for denne nå?

 

Selger mener det er jeg som eier på 20.mars, men mener å ha lest at det er eier pr 1.januar som er ansvarlig?

 

noen som vet dette(ikke synsere).

 

på forhånd takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra KNA Link

 

Den som er registrert som eier av kjøretøyet ved årsskifte er ansvarlig for å betale årsavgiften! Dersom du har planer om å levere bilen til vraking, må det gjøres det før 20. mars om du skal slippe avgiften.

Så vist ikke annet er avtalt ved kjøp/salg, gjelder vel det som er og lese på KNA sine sider.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke... Det er han som er eier av bilen pr. 1.1 OM skiltene sitter på bilen!

såfall skulle dere gjort en avtale på hvem som skal betale dette.

 

du for din del kan egentlig drite i å betale. den vil ende opp hos han

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke... Det er han som er eier av bilen pr. 1.1 OM skiltene sitter på bilen!

såfall skulle dere gjort en avtale på hvem som skal betale dette.

 

du for din del kan egentlig drite i å betale. den vil ende opp hos han

 

Siden det ikke er nevnt i kontrakten og hvis du ikke kjenner/har noe forhold til selger, så støtter eg meg på denne. Den havner hos forrige eier som eide bilen 01.01.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemlig! husker xen skulle selge en bil.. den sto på hu etter 1.1 kjøperen sa han skulle betale.. tok med seg regninga og bilen og fler emnd etterpå rant det inn purringer.. bilen ble vel aldri regga igjen tror jeg fordi regninga måtte betales, men det driter han i.. den havna hos kjerringa.. han nekta å svare på tlf seff

 

så den bilen der ka du trygt beholde hos deg selv, lever inn omreg. og la han ta sg av regninga..

 

 

Han nevnte aldri at det var noen årsavgift på den?

da er det HANS ansvar uansett

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

låne topicen her litt slik at jeg slapp å spamme forumet.

 

kjøpte bil i februar med skilta på og jeg og forrige eiern var enig om at jeg betaler 3000 kr ekstra og han betaler årsavgift men per dags dato så har han fortsett ikke betalt årsavgifta, ringte til han og han påsto at han ikke ha fått noko regning og venta på den. men tollvesenet ha sendt regning til dem. hva kan jeg gjør? vi ha kjøpskontrakt men den ha kun han for andre blei litt våt og er ikke brukbar lenger og da sto at han betaler den.

 

er litt redd at bilen blir avskilta no når fristen går ut og jeg blir stoppa :S

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår