Gå til innhold

1987 Dodgevan, RAM B350LE (delebil?) selges.

Ranger emnet


Stig73CamaroZ28

Anbefalte innlegg

Litt mer info:

 

Det eneste som feilte bilen før den ble satt bort var kollisjonsskaden foran, bilen var i daglig bruk som familiebil før det. Motoren skal være renovert av eieren før meg, jeg brukte bilen nesten ett år. Det er byttet til en litt sprekere kam i motoren, ny fireports Carterforgasser og en litt mer bensinvennlig utveksling ifølge forrige eier. Den var riktig sprek syntes jeg ihvertfall, og en drøm å kjøre! Bilen har el vindu, sentrallås, tiltratt, solskjermer med lys og speil på begge sider, cruisekontroll og sperrebakaksel pluss det utvendige som sees på bildene. Interiøret var meget pent før den bakerste delen av taktrekket begynte å bule litt nedover pga fuktighet. Tror dette kan reddes enda.. Pr i dag står bilen med 3 av bakvinduene på gløtt i nederkant, så det blir luftsirkulasjon uten at det kommer vann inn. Det ble for tett og klamt i bilen når den sto helt stengt.

 

Videre er det slitt hull i gulvbelegget akkurat ved innstigningen til skyvedøra, ellers er alt av interiør meget velholdt i samme rødfarge som på bildene over. Kapteinstoler foran og sofa for 3 bak, ingen skillevegg. Bagasjen er full av diverse deler som følger med. Bl.a. en hel frontfanger uten skader og med fin krom. Ellers div motordeler, radiator, starter, piggdekk på stålfelger i tillegg til helårsdekkene som står på bilen. Som forøvrig er meget lite slitasje på. Dekkene som står på bilen er 245/16" rundt om, godt mønster igjen der. Og så er det et reservedekk i tillegg med det originale dekktrekket over i samme rødfarge som resten innvendig.

 

Bilen har nesten ikke synlig rust på understellet, karroserimessig er det litt steinsprut og riper i lakken, en knyttnevestor bulk øverst på høyre hjørne bak(synlig på det øverste bildet, midt mellom taket og baklykta) og litt svakt spenn i taket. Mulig det har blitt bulk der av snøen i vinter. Og så er det noen blærer i lakken nederst på skyvedøra.

 

Er fullt mulig å få denne på veien igjen om man har mulighet til å rette på frontskaden, ellers er det ikke andre feil og mangler enn det som kunne dukket opp etter at bilen har stått ubrukt i 4år. Men den har vært startet og flyttet på innimellom, sist gang i høst.

 

Nå trenger den nytt batteri, det gamle tok kvelden etter å ha stått ubrukt så lenge.

 

Og så er den nedregistrert til personbil..

 

5 lapper så er det bare å hente bilen for min del.. Har allt for mange bilprosjekter til å holde på denne lenger. Hadde en drøm om å få bilen tipptopp igjen, men nå må jeg bare være realist og innse at den kommer til å bli bare mer og mer ødelagt om jeg ikke enten selger den eller omprioriterer og starter på restaureringen som jeg egentlig ikke har tid til nå..

 

Hadde flere kjøpere på den i fjorsommer til 10lapper, men det var ingen som fikk til å ordne med henting og transport av bilen, da den bør hentes på henger. Jeg gir ingen garanti for at bilen klarer en omfattende etappe over halve landet etter å ha stått ubrukt så lenge iallfall! Den bør få litt pleie og omsorg først.. Derfor settes prisen ned til det halve, så kan folk heller bruke resten på transporten.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mest utvendige skader ? er styring grei hvor i landet står den ?

 

Det er mest utvendige skader ja, kjørte bilen 5mil hjem etter smellen og den oppførte seg akkurat like fint og stabilt på veien som før smellen. Det eneste av væsker som lakk ut var fra vindusspylertanken, så den må byttes. Og frontruta er sprukket, det glemte jeg å få med lengre opp. Den var sprukket når jeg kjøpte bilen, så sprakk den litt mer i smellen. Og så spredde sprekken seg tvers over nesten hele ruta iløpet av vinteren etterpå.

 

Bilen står i Meråker, Nord-Trøndelag.

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å kvitte meg med noe greier her men om jeg får det til tror du den klarer kjøreturen nedover til vestfold så lenge man har med seg litt olje og diverse ?

 

Hadde du spurt for 2år siden hadde jeg svart ja uten tvil! Pr i dag tør jeg ikke si noe egentlig, det er jo over et halvt år siden bilen sist ble flyttet på og det var ikke noen langtur det akkurat.. Og når det er sagt så husker jeg at bremsene satt skikkelig fast på bilen, jeg fikk flytta bilen men det kjentes ut som de enten hang på eller at automaten slura. Jeg vet ikke, men jeg flytta bilen 10meter og der fikk den stå. Tok ikke sjansen på å svi lameller hvis det var pga feil på oljen.. Oljenivå virka greit selv om jeg ikke fikk målt på gjennomvarm olje, og fargen på oljen så rød og fin ut også. Men kan automaten ta skade av å bare stå ubrukt sånn? Det var helt problemfri mens bilen var i daglig bruk iallfall, og dette har aldri vært noen "burnebil" for å si det sånn.. Så automaten har ikke blitt misbrukt heller.

 

Du får tenke på det, kanskje blir det for mye styr. Skjønner det.

Men blir ikke bilen solgt innen etpar mndr så kommer jeg til å hugge den på plassen der den står og selge unna det som er verdt å selge av den, mens resten går på skroten. Burde egentlig sitte igjen med mer penger om jeg gjør det sånn, men er jo enklere å bare la noen hente bilen for en billig penge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår