Gå til innhold

audi 100 c4 bra bil?

Ranger emnet


bobbo15

Anbefalte innlegg

hei er på utkikk etter ny bil. har derfor lyst på en audi 100 tøffe biler. tenkte litt på en avant men hvodan er disse bilene. er de bra? dyre deler? har forhørt meg litt om motorene vet at 5er 2,3l er bra og at v6 er dorlig? men hvordan er 2.0l 4s. er den like holbar som 5ern???

er det vanskelig å bytte fra 2liters til 2,3 liters motor????

takker for svar robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom markedet er såpass godt for å finne biler med femmer ville jeg aldri påtatt meg et prosjekt med å bytte motor. Kjøp rett første gangen.

 

Ellers er jeg av den oppfatning at dette er noen av de mest holdbare bilene Audi har produsert.

 

Forøvrig, vennligst respekter at vi skriver med normal tegnsetting på dette forumet.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med EyeLid. C4-modellen er svært bra og har ingen større sykdommer. Eneste minus er listene oppe på dørene, disse har skarpe hjørner slik at de har en tendens til å skrape hull i lakken med rust som resultat. Ta av listene og avrund kantene med sandpapir og problemet er løst. Ellers har det vært noen tilfeller med rust under ruta på bakluka (kun på avant).

Markedet for deler er bra, både brukt og nytt, og prisene er 'normale'. En C4 er ikke noe dårlig valg. Styr unna 2.0 med 90 hk, det er en altfor liten motor til en såpass tung bil!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra biler, ingen tvil om det, heller en slik enn en 15 år nyere audi.

2.0 er vel ikke noen dårligere motor, men den er nok litt svak kan jeg tenke meg, 1,9 TDi er vel aktuell også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 5 syl. 2.3l. Og er meget fornøyd med motoren og hvordan den trekker vekten av bilen mtp moment. Bare gi motoren god pleie, så vil den tjene deg i mange år! :)

Og som Quattro73 sa; Pass på rust under bakruten på Avant..

 

For øyeblikket kjører jeg Golf. Men GUUUUUUUD å jeg savner å kjøre 100'en min! :)

 

PS: Så fort du kjøper Audi blir du stemplet som "hårsår Audi-fanatiker som ikke takler kritikk om Audi" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2,5 TDi r5 i min 100 og det funker utmerket. Billig i drift og en motor som holder. Min har rullet kun 475' :p

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en knakanes god bil. Tok ikke lange tiden før 100'n konverterte meg fra Volvo fantom til Audi fanatiker.

 

Men kan ikke si jeg er av den oppfatningen at v6'erene i C4'en er dårlige. Og ikke har jeg hørt stort mye dårlig om dem heller.

Bruker/svetter kanskje litt olje, men det er bare småtteri.

Om du nå skulle gått for en v6'er, ville jeg valgt 2.8 (noe jeg også gjorde). :D

Tørste er dem, uten tvil.

Ville nok styrt unna 2.6'en. Er slappe 150 hester i den, og den må jages mye mer, som fører til et forbruk som er som (om ikke mer enn) 2.8 sitt.

 

Min personlige mening er jo også det at 2.3'n (og 2.8'n for den saks skyld) også er for slapp. Hehe.

 

quattro er jo et MUST da.

 

Vet om en '93 100 Avant 2.8 quattro som er til salgs snart.:thumb

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro er fint. Men etter min mening ikke et MUST.. ;)

Jeg har ikke Quattro, og har bare satt meg fast KUN 1 gang på de (snart) 3 årene jeg har eid bilen.. Men det kommer helt ann på hvilket terreng du kjører på ;)

 

Men får å si det sånn; Neste gang det blir nytt bilkjøp blir det Quattro ;) selv om den tar litt lengre tid fra 0-100 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår